Avatar billede christianbroendum Nybegynder
17. juli 2010 - 12:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PDF fil for stor

Hej

Hvordan laver jeg en pdf fil mindre. Kan det gøres i Adobe Reader?
Avatar billede noltus Novice
17. juli 2010 - 12:14 #1
komprimer den med winrar,7-zip eller en af de mange komp. programmer der findes
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2010 - 12:15 #2
du skal starte med at optimere billeder, og begrænse antallet af skrifttyper.
Dvs med fx irfan-view retter du billeder til, så størrelse og DPI passer til skærm - dvs en bredde på max 16cm, så det kan udskrives på a4-ark, og en dpi på 100.
Derefter laver du dokumentet, og udskriver til pdf (openoffice eller cutepdf), og det er klaret.
Adobe Acrobat Pro (ikke reader) laver typisk mindre filer end fx cutepdf - men det koster så også en del.
Avatar billede enur25 Nybegynder
17. juli 2010 - 12:17 #3
Hvilket program skal du lave PDF filen fra?
Avatar billede jebbe74 Nybegynder
29. juli 2010 - 13:29 #4
Har du prøvet programmet "Dropbox"? Så behøver du ikke at bekymre dig om fil størrelsen.
Det kan downloades her http://www.getdropbox.com/install

MVH jebbe74
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
06. december 2010 - 18:50 #5
slut
Avatar billede vejmand Juniormester
06. december 2010 - 18:57 #6
Hmmm, altid rart at se folk påskønner den hjælp de får herinde.....