Avatar billede martinsir Nybegynder
16. juli 2010 - 18:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar ledninger og komponenter

Hej jeg har en bærbar, Compaq Presario CQ50 - 105EO,og har haft den skilt ad så jeg kunne støvsuge snavs og støv fra blæser mm.

Men da jeg sku samle den igen gik det ikke ligeså let, fordi der var den her flade ledning forbundet til 2 knapper (tænd og sluk for bærbar og for den trådløs forbindelse)som ikke ville blive siddende i igen.

Da jeg sku stikke den her flade ledning i, ville den ikke sidde fast, fordi der var noget plastik som skulle holde den fast som ikke rigtigt funger mere.

Jeg kan tage den her plastik spænder helt væk fra lednings socket (altså der hvor den flade ledning bliver ført i), men jeg har dog prøvet på forskellige måder at sætte den fast og den gider bare ikke at blive siddende. Derfor ved jeg den er gået i stykker.

Hvis det ikke er helt volapyk jeg har fået skrevet, så håber jeg i forstår mit problem og kan hjælpe mig med at finde nogle alternative løsninger.

Hvis der er noget i vil vide mere om eller har nogle spørgsmål som muligvis kan hjælpe på at finde en løsning, så spørg endeligt. Jeg vil besvare dem bedst muligt.

på forhånd tak!

Martin
Avatar billede ggxdg Nybegynder
16. juli 2010 - 19:25 #1
Kan du tage et billede af stikket?
Avatar billede martinsir Nybegynder
16. juli 2010 - 22:01 #2
Avatar billede ansen Nybegynder
16. juli 2010 - 23:46 #3
Gaffatape ;P ?
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 00:07 #4
Flækket tændstik ?
Avatar billede martinsir Nybegynder
17. juli 2010 - 01:04 #5
har prøvet med noget almindeligt tape men overvejede gaffa, men har ikke prøvet med en tændstik.

I sku vel ikke vide hvor man evt. kan købe disse slags dele?
Avatar billede martinsir Nybegynder
17. juli 2010 - 17:03 #6
altså ikke gaffatape men den der mørke plastik dims.
17. juli 2010 - 17:36 #7
Avatar billede martinsir Nybegynder
17. juli 2010 - 18:15 #8
ja noget i den still, men kan ikke finde det jeg mangler. Måske bliver sådan noget slet ikke solgt med mindre der er en special ordre på dem?
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2010 - 19:30 #9
Du ku også prøve at varme den op, og presse den lidt skæv, så den sidder bedre fast...
Avatar billede martinsir Nybegynder
19. juli 2010 - 01:12 #10
Jeg fandt et stik fra en anden bærbar der ikke virker.. men ellers tak for hjælpen.