Avatar billede cronck Nybegynder
14. juli 2010 - 11:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IE og Win32 vs. Unix Apache

Hej,

Jeg har siddet og bøvlet en del med IE 8.0.

Min side virker som forventet når jeg kører den på localhost (Win XP).

Når jeg derimod uploader den til en SUSE, vil IE 8.0 ikke loade mine stylesheets korrekt.
Har prøvet at kigge lidt med FireBug Lite, og kan se at IE for eks. insisterer på at bruge .button:active , og ikke bare .button , på trods af at knappen ikke er "aktiv".

Alle filer er gemt i UTF-8, og Unix format.

SUSE-serveren kører PHP 5.2.5, hvor jeg på min lokale maskine kører  5.3.2. Har dog prøvet at installere 5.2.5 lokalt, hvilket ikke gjorde nogen forskel.

Nogen som har en god idé om hvad der kan være galt?
Umiddelbart vil jeg skyde skylden på Apache eller PHP konf'en, men har ingen anelse om hvad det kan være.
Avatar billede cronck Nybegynder
14. juli 2010 - 12:16 #1
Kan i øvrigt tilføje at headeren som bliver modtaget med index.php er identisk på begge servere, bortset fra OS'et.
Avatar billede cronck Nybegynder
14. juli 2010 - 12:30 #2
Har prøvet at køre en phpinfo(); på begge servere.

Selv i dette, opfører tabel-bredden sig mærkeligt i IE 8.0.
Det er ikke kun min PC dette sker ved.
Avatar billede cronck Nybegynder
14. juli 2010 - 14:53 #3
Har også fået dobbelt-tjekket at apachen sender css-filerne som text/css. :)

IE 8.0 bytter dog rundt på rækkefølgen af ting i mit stylesheet, når det kører fra Unix-apachen, hvorimod det virker fint på Windows Apache.
Avatar billede cronck Nybegynder
14. juli 2010 - 15:45 #4
Det viser sig at hvis jeg tilgår min maskine med hostname, istedet for localhost, opstår fejlen også.

Så er det ikke Apachen på Unix serveren som er mærkelig. :)
Avatar billede cronck Nybegynder
15. juli 2010 - 09:08 #5
Jeg lukker spørgsmålet her, da problemstillingen har ændret sig lidt, og der alligevel ikke er kommet nogen svar.

Kan være at jeg opretter et nyt senere med en bedre forklaring. :)
Avatar billede cronck Nybegynder
26. juli 2010 - 20:44 #6
Fandt i øvrigt ud af hvad problemet var, efter et par dage.

Hvis jeg tilgik min lokale webserver på localhost, 127.0.0.1 eller min LAN-IP i IE, blev siden vist korrekt.
Tilgik jeg den på maskine-navnet, fejlede det.

Det samme gjorde sig gældende for Linux serveren. Host-name og den IE failer. IP = Win.

Af en eller anden årsag, vil IE gøre dette pjat, medmindre man tilføjer nedestående META-tag. :)

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8" />