Avatar billede nav Nybegynder
23. juli 2001 - 02:32 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

GForce 3 låser

Har lige fået en lille ny pc til Counter-Strike:
---------------------------------------
Grafik  - Asus v8200 delux (GForce 3)
MB      - Epox 8k7a+
Lyd    - SB Live 5.1
CPU    - AMD Athlon TB 1400 MHz / 266
Køler  - Coolmaster
HD      - IBM GXP60 60 GIG.
DVD    - ASUS 12X IDE
CDR    - Plextor 16/10/40
Net    - 3Com XL 10/100
Ram    - Apacer DDR 2 X 256 Mb
Tower  - AOpen HQ08 300W
-----------------------------------------
OS      - Win ME DK
DX 8a
Nvidia detonator 3
-----------------------------------------

Mit problem er at lortet sq ikke vil spille CS.
putteren låser ca 10- 20 sec. efter at jeg er kommet ind i spillet.
Hvad skal jeg gøre ???

ps. Jeg ved godt at Win ME er noget lort, men har oxo prøvet med Win XP PRO RC1, no god to.
men det er de eneste os\'er jeg har.
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 02:42 #1
Jeg havde mange problemer med COunter-Strike og Windows ME og min løsning var at bruge Windows 98. Jeg havde samme problem som du beskriver med at den låser sig i spillet og hvis jeg var heldig kunne jeg spille 4-5 min. men lyden virkede absolut ikke.. Den var 10-20 sekunder bagud og skrattede.

Løsningen: Installer Windows 98.

Prøv evt. at hente de nyeste drivere til dit grafikkort her:
http://www.nvidia.com/docs/lo/532/SUPP/12.41-W9X.exe

Avatar billede nav Nybegynder
23. juli 2001 - 02:53 #2
Det er den nyeste driver jeg kører med
detonator 3 12.41

Og at Installere 98, er desvære ikke muligt da jeg kun ligger inde med ME & XP.
Avatar billede nav Nybegynder
23. juli 2001 - 02:55 #3
Og når jeg kører med XP, er det meget værre :-(
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 02:56 #4
Så få fat på Windows 98. Du må da kende en du kan låne det af ?  ;)
Avatar billede nav Nybegynder
23. juli 2001 - 03:18 #5
Jo, men lortet skal sq da kunne køre på ME
Avatar billede anri Novice
23. juli 2001 - 09:30 #6
Prøv lige at putte AMD\'s bus-drivere på.. Og også dem til vIA chipsættet..  Men der er vist et generelt problem med AMD/AGP og det har AMD selv lavet en driver der skulle løse...

Den ligger på deres hjemmeside...
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 12:17 #7
Indtil nu har jeg ikke set en eneste Athlon hvor ME kørte stabilt... Kun en K6-2 !!
Avatar billede anri Novice
23. juli 2001 - 12:57 #8
Ja, det er også min erfaring, men mon ikke AMD er opmærksomme på det...  Ellers må de da\' ha\' sovet gevaldigt i timen..  Der er også en patch til ME på deres side..  Den burde da\' løse det..
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 13:00 #9
En patch ? Genialt...

Der er tydeligvis et imkompabilitets problem mellem WinME og Athlon...
Avatar billede nav Nybegynder
23. juli 2001 - 18:46 #10
Jeg har installeret AMD\'s patch itl ME
(AGP miniport driver)
og det løser ikke mit problem.
Avatar billede nav Nybegynder
24. juli 2001 - 01:50 #11
Sorry drenge, men jeg har fundet problemet.
Gforce3 kan udemærket køre med AMD, Win Me osv.
Jeg prøvede at rode lidt i bios\'en, og ved at drosle AGP\'en ned fra X4 til X2, samt at disable \"Fast Writes\", skyder det.
Men det er jo ikke optimalt !
Så EPOX i USA blev kontaktet.
Jeg spurgte dem om de havde nogle erfaringer med deres MoBo og Gforce3.
Det havde de ikke, da de ikke havde fået et Gforce 3 nednu, men de ville undersøge sagen.
Efter et par timer kom de tilbage med flg. svar :
De havde målt deres MoBo igennem, og fundet frem til, at på deres MoBo REV. 1.0 sider en kondensator som Kan give problemer når man køre med APG X4.
Den kondensator skal af monteres, hvilket Epox selfølgelig gør FREE OF CHARGE
For at få en mere uddybende forklaring, kan i bare sende en request via mail.
Avatar billede nav Nybegynder
24. juli 2001 - 01:52 #12
Mht de 60 point
Hvad siger i til at jeg selv æder dem.
Avatar billede steel-shark Nybegynder
06. september 2001 - 15:23 #13
lav en win 98 og en ME installation
husk at lave et nyt arkiv til win 98 så den ikke over skriver me filer :-)
Avatar billede fizher Nybegynder
20. januar 2002 - 07:06 #14
prøv dettet!!! hvis du ikke har løst problemmet endnu?!?!

find dxdiag. enten under programmer/directx eller i windows. eller skriv \"dxdiag\" i kør i start!

og i dxdiag, under skræm, deaktiver det der hedder AGP understøttelse! og så prøv igen at kører cs?!?!

det har virket for mig!!!
Avatar billede kunze Nybegynder
22. februar 2002 - 18:02 #15
Måske der skal lukkes her ?