Avatar billede fasterlars Nybegynder
11. juli 2010 - 12:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbind til MySQL hos webhost fra asp.net C# website

Hej.

Jeg har siddet med et problem i flere timer nu, og det er ved at drive mig til vanvid :)

Det er meget simpelt, jeg ønsker at kunne forbinde til, og arbejde med, en mysql database der er hos min udbyder DomainDirect.dk
Jeg har vist ikke mulighed for at forbinde til databasen direkte fra min egen maskine, men det er også fint nok da jeg bare kan uploade projektet/websitet til mit webhotel og køre det derfra. (Databasen er oprettet vha. phpmyadmin hos min udbyder)

Så vidt jeg har forstået skal jeg sådan set bare have en mysql .net connector, inkludere den i i mit projekt, og så ellers oprette forbindelsen derfra.

Problemet er, at jeg har forsøgt at hente utallige connectors fra Mysql hjemmesiden, men enten kan jeg ikke adde dem som reference i VS2010 ("A reference to C:\.....\myodbc5.dll could not be added, No type libraries were found in the component"). Eller når jeg henter mysql-connector-net-6.2.3-src.zip er det forskellige VS projekter med en masse uoverskuelige klasser. Når jeg forsøger at køre dem failer det da den ikke kan finde reference til Mysql.data.dll. Plus mange andre fejl. Meget mærkeligt.

Så kort fortalt, hvor får jeg fat i den ene mysql dll assembly, så jeg kan arbejde med den connection? Eller gør jeg noget helt galt?
Og er der andet jeg skal være klar over?

Mange tak for jeres tid!

Mvh
Lars
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2010 - 16:50 #1
Du henter MySQL Connector for .NET (ikke source), installerer den og tilføjer en referance til MySql.Data.dll !
Avatar billede fasterlars Nybegynder
11. juli 2010 - 17:04 #2
Tak for dit svar.

Det som du skriver har jeg forsøgt.
Dvs. er der denne MSI du tænker på: http://dev.mysql.com/downloads/mirror.php?id=376346 ?
Denne har jeg installeret med success. Jeg kan dog ikke finde hvor det er installeret. Og hvis jeg i mit website projekt vælger add reference, ligger der intet mysql under .net fanebladet.

Hvis det er denne du mener:
http://www.mysql.com/downloads/mirror.php?id=386553 - er det blot en masse test projekter der heller ikke indeholder MySql.Data.dll.

Har du et direkte link til den fil? Syntes ikke jeg kan finde den nogle steder..
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2010 - 17:09 #3
Nej.

Den første er MySQL connector for ODBC.

Den andet er source.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2010 - 17:10 #4
Avatar billede fasterlars Nybegynder
11. juli 2010 - 17:29 #5
Ah, det er jeg sq ked af, det var den .net mono ting jeg skulle vælge for ikke at få win source.

Sorry, og tak :)
Avatar billede fasterlars Nybegynder
11. juli 2010 - 17:30 #6
Smid lige et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2010 - 17:44 #7
svar