Avatar billede mopil Nybegynder
09. juli 2010 - 14:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udsendelse af spammails?

Jeg har en e-mail adr. jeg kun bruger til tvivlsomme hjemmesider, konkurrencer m.m. og derfor modtager en del spam.

Nu har jeg modtaget 2 undeliverable returmails på adresser jeg ikke kender og intet har tilsendt og er derfor bange for, adressen er hijacked til udsendelse af spammails.

Hvad kan jeg gøre i den anledning? Jeg har ikke lyst til at blive anklaget for udsendelse af spammails?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
09. juli 2010 - 14:50 #1
Du kan desværre ikke gøre ret meget.

problemet med emails er at når de afsendes kan man rette headeren i dem, dermed også afsender adressen, for på den måde at frem stå som en anden person.

Dette gøres f.eks ekstremt nemt med PHP.
Avatar billede mopil Nybegynder
09. juli 2010 - 17:30 #2
Tak for svar - jeg er ikke nogen kongeørn til edb og ved derfor ikke hvor man retter i headeren og ved heller ikke hvad PHP er? Kan du hjælpe - kontoen føres hos Ofir.dk
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
09. juli 2010 - 17:57 #3
Det er ikke noget du kan gøre via Ofir.

PHP, er et web programmerings sprog, som afvikles fra en webserver. og i det sprog kan man ændre headeren på en email inden den sendes.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
09. juli 2010 - 22:13 #4
Det var så lidt.