Avatar billede pflb Nybegynder
08. juli 2010 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

flere spørgsmål til Access

Jeg er nu i access, så derfor er det sikkert nogle simple spørgsmål.

Jeg har designet en formular ud fra en forespørgsel og det er gået fint.

Formularen har ca 25 felter sat sammen af data fra 9 forskellige tabeller.

- mit nøglefelt har mere end en unik værdi i det ene felt.
Er det muligt kun at få vist nøglefeltet en gang, men så lave det felt der ændre sig om til et dropdown felt som indeholder hver af de forskellige punkter ?

- Jeg vil gerne tilføje et kommentar felt der er bundet til hver unikt leverandørnummer hvordan går man det ???
Avatar billede Ialocin Novice
08. juli 2010 - 23:40 #1
Hej pflb

Vil gerne hjælpe ... men skal lige være helt med ?

Jeg forstår ikke når du skriver:
- mit nøglefelt har mere end en unik værdi i det ene felt.

Har hver post i din formular ikke et (og kun et) unikt nøgle felt ?

Kan du evt. maile en kopi af databasen ?

mvh Nicolai
Avatar billede pflb Nybegynder
09. juli 2010 - 10:51 #2
Sorry det jeg mente var at mit nøglepunkt er unikt, men det bliver vist flere gange i formularen. Jeg tror det er fordi at et andet felt skifter værdi. Det er de forskellige værdier jeg gerne vil se i et samlet felt, så mit nøglefelt kun fremkommer en gang.

min database fylder 300 mb, så det tror jeg desværre ikke jeg kan. Jeg kan evt maile et skærmprint vist det hjælper på forklaringen  ;0))
Avatar billede Ialocin Novice
10. juli 2010 - 21:09 #3
Hej pflb

Du må gerne maile et skærmprint eller to ?

Hvad bruges formularen til ??

Mvh Nicolai
Avatar billede pflb Nybegynder
12. juli 2010 - 12:41 #4
Hej Nicolai

kan jeg se din mailadresse noget sted  ? for jeg synes ikke at jeg kan ligge noget op på denne side.

Databasen skal bruges som et SRM værktøj (leverandørdatabase)
Jeg vil gerne kunne skrive kommentarer og samle op på en masse i et billede istedet for en masse forskellige typer ark

mvh
Peter
Avatar billede Ialocin Novice
12. juli 2010 - 14:48 #5
Hej Peter

Hvis du klikker på mit brugernavn: Ialocin, dukker der så ikke en side op, hvor du under "kontaktoplysninger" kan klikke på en linie der si´r: "Send en intern besked til brugeren"

Hvis ikke ?, så prøv nfogt@privat.dk

mvh Nicolai :o)
Avatar billede pflb Nybegynder
12. juli 2010 - 15:58 #6
jeg har lige sendt noget på din privat mail

mvh
Peter
Avatar billede Ialocin Novice
16. august 2010 - 12:08 #7
Hej Peter

Hermed mit "svar" :o)

Og til generel info til Eksperten.dk ... Det jeg har gjort er:

Oprettet forespørgsler over dine tabeller.
Oprettet formularer over forespørgslerne.
Oprettet en ny hovedformular, som er baseret på data fra leverandør forespørgslen (leverandør ID er nøglen).

På den ny hovedformular har jeg trukket de nyoprettede formularer ind og derved gjort dem til underformularer af hovedformularen.

Hoved- + underformularer er bundet sammen på Leverandør ID´et, så de "følges" ad, når der bladres i hovedformularens poster.

Mvh Nicolai