Avatar billede laped Nybegynder
05. juli 2010 - 18:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Identificering af netværk - Win7

Hej,

Jeg kan ikke umiddelbart få adgang til nettet, eller i det hele taget få min netværksforbindelse til at fungere normalt.

Det er et problem der er opstået siden igår. Det eneste der er sket siden igår, er udskiftning af nogle RAM og en install af nogle Windows updates.

Min opsætning består af Yousee kabel bredbånd med en Netgear CG3000 (modtaget fra Yousee) forrest og en D-Link DIR 655 fungerende som switch (wired/wifi). På D-link er DHCP slået fra.

Min computer er forbundet med kabel til D-link.

Hvis jeg med min telefon forbinder til D-link via wifi, kan jeg fint komme på nettet, så umiddelbart ser mit setup ud til at virke, men computeren kan ikke længere få forbindelse.

Jeg har et Asus P5NSLI bundkort med et Marvell Yukon netkort. Tænkte at en driver update måske kunne løse problemet, så jeg har opdateret til nyeste driver, men uden resultat.

Nogle ideer til hvad jeg kan prøve? Spørg endelig hvis i skal have nogle flere oplysninger.
Avatar billede bokohlert Nybegynder
09. juli 2010 - 15:27 #1
ser du netværkskortet hvis du kører en ipconfig /all og i så fald hvilke adresser får du
Avatar billede laped Nybegynder
09. juli 2010 - 16:24 #2
Jep det ser jeg fint. Jeg får følende tildelt:

IP: 192.168.0.11
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

---

Det sjove er at jeg netop nu har prøvet med en Linux live cd og her kan jeg godt komme på nettet, men jeg kan ikke tilgå routerens web interface.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
18. august 2010 - 10:23 #3
Om du har slået DHCP fra i DIR-655, så deler den ikke IP adresser ud. Og dermed på din netgear også være en router, som også har IP adressen 192.168.0.1 ligesom DIR-655 oprindelige havde.

Det er så korrekt at du skal slå DHCP fra i DIR-655, men du skal også ændre IP adressen på den til f.eks. 192.168.0.2 eller lign.
Avatar billede laped Nybegynder
19. august 2010 - 09:40 #4
IP adressen på D-LINK'en var også sat til 192.168.0.2. Men jeg opgav simpelthen at finde fejlen, så i stedet satte jeg et andet netkort i, hvilket løste problemet.