Avatar billede maqhem Nybegynder
05. juli 2010 - 06:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MIDI routing

Okay, sådan ser situationen ud:

Jeg har følgende software installeret:
Guitar Rig 4
ipMIDI Trial (Ethernet MIDI Ports)
Mouse Keyboard
ASIO4ALL

Af hardware har jeg (giver vist ret meget sig selv):
Computer
Elektrisk guitar
Eksternt lydkord (M-AUDIO Fast Track Pro)

Når jeg sætter guitaren til mit lydkort, sætter dette til min computer og åbner Guitar Rig med følgende indstillinger:

Driver: ASIO
Device: M-AUSIO USB ASIO

Yay, så duer det!
Men lige så snart, jeg prøver at trække mit eksterne lydkort fra (og dermed selvfølgelig også guitaren), og gerne vil have Mouse Keyboard til at snakke sammen med Guitar Rig, duer det ikke. Det lyder måske underligt at ville prøve at få distortion på et keyboard, men det er faktisk heller ikke mit mål. Egentligt vil jeg have Mouse Keyboard's output til at route til et andet program, men jeg kender Guitar Rig i forvejen, så derfor prøver jeg med det. Og det vil bare ikke spille. Jeg synes snart, jeg har prøvet med alle indstillinger. Sådan ser de ud indtil lige nu:

Mouse Keyboard:
Midi In: none
Midi Out: 1. Eternet MIDI

Guitar Rig:
(Audio)
Driver: WASAPI (Shared Mode)
Device: Realtek High Definition Audio (2 In, 2 Out)
(MIDI)
1. Ethernet MIDI: On

I mit hoved burde det du. Øverst i Guitar Rig kan man se på en bar, hvor meget lyd, der kommer ind - og den registrerer bare overhovedet ingenting.

Hvad kan jeg af alle muligheder have gjort galt?

På forhånd mange tak :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. juli 2010 - 07:30 #1
Jeg har nu prøvet at erstatte ipMIDI med LoopBe1 - stadig ingen succes :/
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. juli 2010 - 08:15 #2
Nu er jeg en erfaring, rigere. Med Reason 3 kan jeg godt åbne en kommunikation mellem de to programmer (Reason 3 og Mouse Keyboard), så det må næsten være min opsætning i Guitar Rig, der er gal.
Avatar billede maqhem Nybegynder
17. december 2010 - 11:36 #3
Lukker.