Avatar billede kraghjensen Nybegynder
30. juni 2010 - 20:26 Der er 1 kommentar

Roaming profiles

Jeg har et powershell script, som opretter nogle brugere ud fra en csv fil.
I scriptet defineres der blandet andet at brugerne skal benytte roaming profiles.
Når brugerne er oprettet står stien til den shared mappe også under "Profile", men når brugeren logger på en Win Xp eller en Win 7 bliver der ikke lavet en profil på serveren.
På arbejdsstationen er profilen defineret som en Lokal profil for brugeren.

Hvis jeg så tager en kopi en brugeren, der er oprettet med powershell scriptet, og logger på med den nye bruger (som er en kopi af en bruger der var oprettet med scriptet) virker det fint. Der bliver genereret en global profil på serveren.

Kan nogle give et bud på hvorfor roaming profiles ikke virker med script oprettede brugere, men virker fint med en kopi af en script oprettet bruger.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. august 2010 - 22:49 #1
Det er fordi du ikke først har kopieret brugerens profil over med powershell og ved ikke om det kan gøres i 1 login. alternativt kunne du lave en dafaultbrugerprofil i din roaming profil share - men det er der ikke så meget mening i. Det rigtigtste er at kopiere bruegerens egne filer over og huske at der skal tilføjes hans rettigheder til profil mappen.

Du kan teste de her ting i powershell ved at bruge metoden "sugestiv aproximation" ;)