Avatar billede mike23 Nybegynder
30. juni 2010 - 08:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Newbie-spørgsmål: Hvordan aktiveres menu editor (VBA)

Ja som skrevet står kan jeg ikke finde Menu editor som skulle befinde sig under fanen Tools. Ydermere kan jeg heller ikke finde ud af en måde at starte et projekt op som Standard EXE som mine bøger siger jeg skal kunne.

Kan nogen hjælpe en newbie? ;)
Avatar billede Thyge Nybegynder
14. juli 2010 - 11:40 #1
Hej,

Er det ikke fordi du har en bog om Visual Basic?

VBA er Visual Basic for Applications, altså en del af VB som benyttes sammen med Officepakken. De to er ikke det samme.

Du kan hente en prøveversion af Visual Basic 2010 Express her:

http://www.microsoft.com/express/Downloads/#2010-Visual-Basic
Avatar billede mike23 Nybegynder
18. juli 2010 - 10:27 #2
Hej og undskyld det sene svar, jeg har haft lidt ferie :)

Jo det er rigtigt det er en bog jeg har lånt og som jeg i mellemtiden har fundet ud af var ældgammel (1999) selvom langt det meste kode sikkert stadig holder. Er ret sikker på dit bud er fuldstændig korrekt, men jeg henter det lige og vender tilbage.

Mvh

Michael
Avatar billede mike23 Nybegynder
20. juli 2010 - 12:07 #3
Det er perfekt.

Smider du et svar....
Avatar billede Thyge Nybegynder
06. august 2010 - 12:38 #4
Havde også lige ferie :)

Svar.
Avatar billede Thyge Nybegynder
06. august 2010 - 12:43 #5
Som en note mener jeg at det program der hedder Netbeans også kan bruges til at lave VB-projekter. Du må ikke hænge mig op på det men du kan læse mere om det på http://netbeans.org/

Netbeans er modsat VB 2010 Express såvidt jeg ved ikke et betalingsprogram.
Avatar billede mike23 Nybegynder
07. august 2010 - 10:58 #6
Jeg har hos en kammerat set visual studio 2010 og det virker ret fedt, eneste men er selvfølgelig bare det koster lidt og virker vidst kun med office 2010 og har på nuværende kun 2008.

Kigger lige på Netbeans....