Avatar billede badal Nybegynder
29. juni 2010 - 23:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

billig server

jeg har brug for en billig server til hosting af source kode, og til hosting af nogle test websites.

jeg har brugt min stationær pc, men den har vist sig at være rigtig dyr i strømforbrug.

nogen der kan anbefale en billig server til maks. 2000 kr. strøm forbruget skal være lavt.

skal kunne afvikle win 2003. jeg har tænkt på at bruge min gamle bærbar med 1 gb ram. Ved ikke om en bærbar er en god løsning.
Avatar billede KHHP Juniormester
30. juni 2010 - 09:38 #1
Vil ikke ligefrem anbefale at du bruger en bærbar, men du kan jo se om du kan finde ældre IBM stationære pc'er, da de kører meget stabilt, og er støjsvage(hvis de er med original køling og strømforsyning). Af hensyn til om de kan køre Windows 2003, har jeg en stationær som bruges til server med 450MHz Pentium 3 og 512MB RAM, dog er dette ikke en IBM, men sådan en har jeg også, og den kan køre Windows 7 trods at den kun har 384MB RAM og 992MHz Pentium 3 Processor.
Så du skal nok anskaffe dig en ældre IBM NetVista, da de heller ikke bruger så meget strøm. Min IBM NetVista kan max yde 155 Watt, så det er en lavenergi pc.
Avatar billede bmpi Nybegynder
30. juni 2010 - 10:11 #2
Hvad med en virtuel server i stedet (VPS)? Så slipper du for strømregninger: http://www.vpshosting-danmark.dk
Avatar billede badal Nybegynder
30. juni 2010 - 10:20 #3
jeg vil da prøve at se om jeg ikke kan finde en IBM NetVista, da den lyder som en god løsning..

Jeg har også tænkt på VPS, men problemet er her så at de fleste billige vps er med linux, som ligger uden for mine kompetencer. Jeg vil have en windows vps, men så er prisen også derefter.
Avatar billede madslund123 Nybegynder
26. oktober 2010 - 19:32 #4
Hvad med at prøve at finde den via en amerikansk webshop? Specielt nu hvor dollaren er lav.

Du kan bruge ShopUSA til at hente den hjem for dig (www.shopusa.com) det er en dansk hjemmeside som hjælper danskere med at få vare nemt og billigt hjem fra USA.

Håber det hjælper.
Avatar billede anneskovbo Nybegynder
15. november 2010 - 19:16 #5
Helt enig, jeg har kun haft super gode erfaringer med shopusa.com!

Kan specielt anbefale den til køb af elektronik + gadgets samt større mængder af amerikansk mærketøj.

-Anne
Avatar billede badal Nybegynder
12. februar 2011 - 10:01 #6
Jeg endte faktisk med at bruge en bærbar computer :) Den fungere ganske fint :)