Avatar billede lauzibooy Nybegynder
27. juni 2010 - 21:19 Der er 15 kommentarer

tastatur virker ikke

hejsa jeg har vidst kludret lidt i det da jeg ville reparere mit dvd/cd-drev med denne metode:
Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

da de ikke stod under denne eksakte mappe {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

valgte jeg og kigge under de andre E325-11CE mapper der var og delete et par upperfilters og en lowerfilters...

nu virker mit tastatur ikke længere

nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2010 - 21:24 #1
Lavede du en back up af din regdatabase, før du ændrede i registreringsdatabasen?

Har du prøvet at lave en gendannelse til et tidspunkt, før du ændrede i registreringsdatabasen?
Avatar billede lauzibooy Nybegynder
27. juni 2010 - 21:30 #2
jeg lavede desværre ikke backup tænkte mig ikke helt om og hvordan kan jeg lave en gendannelse til et tidspunkt, før jeg ændrede i registreringsdatabasen?
27. juni 2010 - 21:37 #3
Velkommen til E. ...

Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede lauzibooy Nybegynder
27. juni 2010 - 21:48 #4
det er en XP vi har og gøre med her
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2010 - 22:06 #5
Avatar billede lauzibooy Nybegynder
27. juni 2010 - 22:48 #6
systemgendannelse  virkede ikke kiggede lige under enhedshåndtering og der er et udråbstegn udfor:
Standard 101/102-tastatur eller microsoft natural Ps/2 keyboard
enheden kan ikke starte (kode 10)
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2010 - 23:07 #7
Bærbar eller stationær med separat keyboard?

Prøv det her: I Enhedshåndtering dobbeltklikker du "Standard 101/102-tastatur eller microsoft natural Ps/2 keyboard" > Klik på "Driver" > Klik på "Annuller opdatering" > Følg anvisningerne.
Avatar billede lauzibooy Nybegynder
27. juni 2010 - 23:16 #8
stationær med separat keyboard
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2010 - 23:30 #9
.... og har du prøvet forslaget i andet afsnit?
Avatar billede lauzibooy Nybegynder
27. juni 2010 - 23:34 #10
når jeg går ind på Enhedshåndtering dobbeltklikker du "Standard 101/102-tastatur eller microsoft natural Ps/2 keyboard" > Klik på "Driver" > Klik på "Annuller opdatering" > Følg anvisningerne.

siger den ingen driverfiler til enheden er blevet sikkerhedskopieret
hvis du har problemer med enheden, bør du gennemse oplysningerne om fejlfinding.
vil du starte fejlfinding nu?

så kommer jeg ind fejlfinding hvor jeg har prøvet alt den foreslår jeg kan gøre...

har prøvet og tilkoble et andet keyboard til computeren den virker ikke men under enhedshåndtering stod der tilgengæld ikke at der var noget galt...

og på andre computere virker keyboardet også fint...
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2010 - 23:58 #11
#10.

Prøv at downloade drivere til dit keyboard og mus i "Fejlsikret tilstand" eller gør det på en anden computer og gem dem på et USB-stick.

Åbn din computer i "Fejlsikret tilstand" og installer driverne.

Du kan læse om "Fejlsikret tilstand" her:

http://support.microsoft.com/kb/315222/da
Avatar billede lauzibooy Nybegynder
28. juni 2010 - 00:36 #12
#11

ved ikke helt hvad du mener altså enhedshåndtering --> opdater drivere?

der siger den bare den ikke kan finde nogen opdateringer der passer bedre til enheden eller mener du noget andet?
Avatar billede milter Ekspert
28. juni 2010 - 00:56 #13
#12.

Jeg skrev det pga. det, du skrev i #6.

Et eller andet er tilsyneladende gået helt galt ved dine sletninger i registreringsdatabasen, så dit keyboard ikke vil starte. Ved at geninstallere driverne til det kan du måske reparere den fejl.

Har du forøvrigt prøvet at starte computeren i "fejlsikret tilstand" for at se, om keyboardet virker her?
Avatar billede lauzibooy Nybegynder
28. juni 2010 - 10:21 #14
tastaturet virker heller ikke i fejlsikker tilstand
og geninstallere driverne altså slette Standard 101/102-tastatur eller microsoft natural Ps/2 keyboard og genstarte? for det har jeg prøvet og det virker heller ikke.
Avatar billede milter Ekspert
28. juni 2010 - 11:06 #15
Fejlkode 10 betyder som regel, at noget er galt med driveren. Derfor kan du ikke bruge den metode, du nævner i #14.

Prøv at gøre som beskrevet i #11 eller brug den installations-CD, som du fik med tastaturet.