Avatar billede warpsnet Nybegynder
22. juli 2001 - 20:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Rediger billeder-størrelse på flere filer

Hejsa,
jeg har en masse billeder som jeg har komprimeret på en gang med PSP, meget smart bare at kunne gøre det på én gang, men jeg har et problem...
Jeg kan ikke finde nogen programmer hvor jeg har mulighed for at redigere størrelsen på billederne på en gang, det er surt show at gennemgå samtlige billeder for at få ens størrelse på dem...
Forslag?
Avatar billede jannersen Nybegynder
22. juli 2001 - 20:22 #1
Brug Photoshop
Avatar billede jasber Nybegynder
22. juli 2001 - 20:37 #2
Et andet godt program fra Adobe er \"ImageReady 3.0\". Med det kan du \"recorde\" dine actions, og så lave en \"drop fil\" hvilket er en fil du kan ha\' liggende f.eks på dit skrivebord. Du kan så bare \"drag\'n\'droppe\" de filer du vil ha\' behandlet med de \"actions\" du har optaget.

Derudover er programmet kanon til at komprimere f.eks jpegs.
Avatar billede jasber Nybegynder
22. juli 2001 - 20:38 #3
Ai... ovenstående skulle ha\' været et svar :)
Avatar billede callesen Praktikant
22. juli 2001 - 20:48 #4
Jeg mangler også denne funktion i PSP; men har fundet en hurtig og effektiv løsning med gratis-programmet IfranView - download www.ifranview.com eller fra en af databladenes cd-rom\'er. I dette vælger du batch-convertion under files og angiver den ny størrelse i advanced options. Hurtig og gratis.
Avatar billede zhark Nybegynder
22. juli 2001 - 21:32 #5
callesen> det link virker ikke hos mig, har heller ikke set andre steder end:
http://stud4.tuwien.ac.at/~e9227474/
at downloade ifran view
Avatar billede callesen Praktikant
22. juli 2001 - 22:00 #6
Det må i undskylde - men linket står i mit program. Så det er da godt vi har zhark - det virker.
Avatar billede zhark Nybegynder
22. juli 2001 - 23:18 #7
callesen>
Det var pr. auto jeg skrev svar!
Vil du have de 30 point eller skal vi dele... haj staves jo dog shark!!!
PS.: Jeg lukker straks og tager på ferie i morgen. Så svar hurtigt ellers må du vente godt en uge.
Mvh zhark (med Z)
Avatar billede callesen Praktikant
23. juli 2001 - 08:31 #8
zhark> Det er godt nok for mig at warpsnet har kunnet bruge vores \'fælles anstrengelser\'. Det er warpsnet, der deler point ud til det der har hjulpet og du fortjener derfor dine.