Avatar billede StarMedia Nybegynder
26. juni 2010 - 14:30 Der er 6 kommentarer

Dell batteri til studio 1537

Hej alle eksperter!

Min computer fortæller mig - når jeg tænder den - at jeg skal udskifte mit batteri inden det går helt i stykker. Den holder også kun strøm i cirka 25 minutter nu - det er altså faldet helt fra 2 timer på et år. Trist!

Men, på den meddelelse jeg får, når jeg tænder, er der et link til Dell's webshop, hvor jeg kan købe deres batteri for 150 dollars. Det er jo cirka 900 danske kroner. Nogle der ved, hvor jeg kan købe mit batteri billigere?

Det hedder:

56 WHr 6-Cell Lithium-Ion Battery for Dell Studio 15/ 1536/ 1537/ 1555 Laptops

DELL 56 WHr 6-Cell Lithium-Ion Battery for Dell Studio 15/ 1536/ 1537/ 1555 Laptops

Håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. juni 2010 - 16:53 #1
Er computeren under et år gammel? Hvis ja, så mener jeg der er garanti på batteriet, og du kan formentlig få et nyt tilsendt gratis.
Avatar billede StarMedia Nybegynder
26. juni 2010 - 16:58 #2
Hej Amews,

Tak for dit svar. Jeg tror - og tør næsten ikke at det er en klog idé at rode sig ud med Dell's support. Du burde næsten have hørt noget om deres enormt ringe service. Den er ét år og nogle få måneder gammel.

Men tak for dit indlæg alligevel :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. juni 2010 - 17:03 #3
Jeg har haft flere Dell computere, og været i kontakt med deres support en hel del gange (og nej ikke fordi computeren er noget bras og går i stykker). Jeg har hver eneste gang fået en rigtig god behandling. De er venlige og imødekommende. Ja jeg har hørt rygter om deres dårlige service, men jeg kan overhovedet ikke genkende nogle af disse oplevelser. Det er helt klart værd at forsøge hvis der stadig er garanti på.
Hvis du tænker på udsendelsen i Kontant synes jeg personligt at mange af de argumenter de brugte manglede dokumentation, og var overdrevene, eller i virkeligheden ikke Dells skyld.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
27. juni 2010 - 10:24 #4
Blot så du er forberedt, så er der som regel kun 6 måneders garanti på batterier, med mindre man har betalt særskilt for ekstra garanti på batteriet.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. juni 2010 - 12:07 #5
therealyoda: Gættede jeg også på, men fandt dette:
http://www.euro.dell.com/content/topics/global.aspx/batteries_sitelet/emea/da/batteries_faq?c=dk&l=da&cs=dkbsdt1
Citat: "Dell anbefaler på det kraftigste, at vores kunder kun bruger officielle Dell-batterier til deres bærbare Dell-pc. Kun _____batterier til bærbare Dell-pc'er leveres med et års garanti____, er fremstillet til optimal ydeevne og sikkerhed med Dell-systemer, og understøttes af Dells tekniske support i garantiperiodens varighed."

Men uanset hvad er det jo irrelevant, da spørger allerede har nævnt at computeren er over et år gammel.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. juni 2010 - 08:48 #6
Ja, og så er det også spørgsmålet hvad garantien dækker..

for at batteriet bliver dårligere .. er jo en del af dens naturlige livs-cyklus, og dermed ikke en fejl som sådan.

Hvor imod, at hvis batteriet helt holder op med at virke, at så er det en fejl.

Så der ligger også noget tolkning i det.