Avatar billede kedde16 Nybegynder
22. juli 2001 - 19:50 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Overclocking

Hej jeg ville gerne clocke min Amd athlon CPU!

CPU AMD ATHLON 750 mhz
Bundkort: Abit ka7-100.

kan man det og er det en risiko for at det går i stykker))

På forhånd tak!
Avatar billede kedde16 Nybegynder
22. juli 2001 - 19:50 #1
det er en Slot a cpu
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. juli 2001 - 19:51 #2
Du burde ku gå op på 850-900 stykker.. uden problemer..... Men det kommer jo oxo an på udluftningen....

Go for It.....
Avatar billede kedde16 Nybegynder
22. juli 2001 - 19:52 #3
hvordan gør man??
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 20:00 #4
Hæv din FSP i BIOS.

Altså gå ind i BIOS´en og find det punkt hvor du kan indstille ved CPU´en. Der hvor du ser FSB kan du så sætte den til et højere antal MHz!
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 20:03 #5
ups. skrev FSP først - hvilket selvf. er forkert. FSB skulle der have stået ( Front Side Bus )
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 20:04 #6
Husk kun at hæve den lidt efter lidt og se hvordan det går. Altså lad være med at sætte den helt vildt meget højere end hvad den er til at starte med.......

:o)

Held og Lykke
Avatar billede kedde16 Nybegynder
22. juli 2001 - 20:10 #7
det er Soft 111 menu du mener ik?? det var jeg prøvet og det virker ike..!
Avatar billede vuffe Nybegynder
29. juli 2001 - 08:16 #8
prøv at hent cool cpu, evt. fra www.tweakfiles.com , så skal du bare vælge dit bundkort til at starte med, derefter kan du gå ind i en menu og vælge \"change Front side Bus\" eller noget i den stil. Prøv dig så stille og roligt frem, men pas på at temperaturen ikke stiger alt for meget. hvis puteren går ned skal du bare genstarte, og alle indstillinger er atter normale.
Avatar billede arne_byste Nybegynder
31. juli 2001 - 02:30 #9
hvis jeg var dig ville jeg lige tegne L1 broerne op og derefter overclocke via multiplier med switches på bundkortet, min Duron 800 kunne ikke engang komme op på 900MHz ved overclocking via FSB, men kører helt fint ved 1000MHz nu (altså via multiplier overclocking som er på 10MP x 100FSB)
Avatar billede saku Nybegynder
02. august 2001 - 13:45 #10
arne bryste har ret du kan ikke overclocke uden at \"unlocke\" din cpu med en blyant men husk at denne streg går engang ud igen og så skal du jo til at have køleren af igen og det er jo ikke så sjovt hvis man bruger artic silver
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. august 2001 - 12:20 #11
Det er tale om slot A! Ikke et Socket A.. Derfor er der ikke nogle L1 broer at tegne på. Du skal bruge et GFD (Gold Finger Device). Det er et lille stykke hardware som du skal sætte på din CPU. På den kan så stille FSB og Multiplier og Voltage...
Avatar billede riddler182 Nybegynder
05. august 2001 - 22:42 #12
Ja det kan du sagtens. Abit laver motherboards, hvor du kan overclocke computeren i BIOSen i \"CPU Soft Menu 2\".

Du kan overclocke så meget du nu kan få den op på, og hvis den ikke kan klare det starter den bare op med dine default instillinger, så der skulle ikke være nogle farer der...

/RiddLeR