Avatar billede ovec Juniormester
22. juni 2010 - 21:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WIN 7 - driver til Creative Live Cam voice Web Cam

Har installeret WIN 7 64 bits  Home - men mangler en driver til mit Web Cam et Creative Live Cam voice - ingen driver at hente på Creatives hjemmeside -har rettet henvendelse til Creative support hvor man bekræfter at der ingen driver er og at der givetvis heller ikke komme nogen - havde den samme oplevelse med min HP 4890 for at løse det problem har jeg installeret en partion med Vista som jeg så anvender når jeg skanner - men det er ubekvemt at lukke maskínen ned fra WIN 7 og op i Vista bare for at anvende Skype
Er det generelt at der mangler drivere til WIN 7 med deraf følgende skrotning af diverse Hardvare grundet manglende drivere?
I WIN 7 proffessionel er der en funktion hvor man skulle kunne anvende de gamle XP drivere - er et indkøb af en WIN 7 Proffessionel løsningen for at få mit Creative Live Cam Voice til at køre?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2010 - 21:19 #1
jeg ville starte med en gratis løsning -
tidligere SUN nu http://www.oracle.com/us/technologies/virtualization/oraclevm/061976.html
lav en virtuel maskine med xp og se, om ikke dit udstyr kan køre der. I vb kan du installere gæstetilføjelser (ligger gratis med i programmet), og disse giver bla mulighed for at køre i fuldskærm - dvs 'skjult', så din w7-menu er nederst som den plejer, og lige ovenover ligger så din xp, hvor du kun har indlæst fx skype og driver til dit gamle webcam.
Jeg har fx en xp og en mint-linux liggen på den måde. Hver ting til sin tid - xp er gammelt regnskab, linux er test, og w7 er det daglige.

Alt andet lige, så er et nyt webcam med w7-drivere billigere end opgradering (uden garanti) til prof-w7.
Avatar billede henrik32 Nybegynder
12. oktober 2010 - 14:10 #2
har selv live cam voice og køre med windows 7 64 bit  inde på creative hjemmeside skal du bare søge på navnet og vælge den førtste mulighed der kommer der står godt nok ik win 7 kun vista men det virker perfekt
Avatar billede ovec Juniormester
12. oktober 2010 - 16:24 #3
Den vl jeg ihvertfald prøve
mvh
Ove
Avatar billede henrik32 Nybegynder
12. oktober 2010 - 22:35 #4
http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=218&subCatID=219&prodID=14813&prodName=Live! Cam Voice&subCatName=Live! Cam/WebCam Series&CatName=Kameraer&VARSET=prodfaq:PRODFAQ_14813,VARSET=CategoryID:218

det er på den side  den øverst på 3,3mb
Avatar billede ovec Juniormester
17. oktober 2010 - 22:32 #5
henrik32 tak for linket- men der er en fejl - ville være glad hvis du ville prøve og gå ind på linket - jeg har prøvet flere gange - jeg tænkte da jeg fik det og det ikke virkede - det bliver nok rettet - hvis du evt kunne give mig navnet  på driveren  så kunne jeg prøve at søge på den

Jeg har prøvet at gå videre fra fejlsiden men ender op ved stedet hvor der skulle være en WIN7 driver der ikke er der - jeg formoder at det er fordi den kan se at jeg kører Win7
Avatar billede henrik32 Nybegynder
18. oktober 2010 - 00:14 #6
det er da fuldstændig korrekt der er en fejl i linket . Mens jeg husker det så har du sikkert opdaget der er 2 explore en 32 og en 64 bit  creative hjemmeside viser kun det hele hvis du bruger 32 bit derinde . men du får da bare lige et nyt.
http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=218&subCatID=219&prodID=14813&prodName=Live! Cam Voice&subCatName=Live! Cam/WebCam Series&CatName=Kameraer&VARSET=prodfaq:PRODFAQ_14813,VARSET=CategoryID:218

men for en sikkerheds skyld skriver jeg lige alt  først ind på creative.dk  så vælger du support  camera  og der trykker du på at dit ik er mellem de viste så blir du sendt ind på en ny side hvor du trykker på  den øverst live cam/webcamseries    så dukker der 2 rubrikker op aktuelle produkter og arktiverde produkter du vælger aktuelle  finder live cam voiice maker den og trykker på næste. så kommer du ind på siden  med driveren ......... alt det du serher under springer du over.
Relaterede links Vælg et andet produkt
Diskussionsforum Hjemmeside
Kameraer

Live! Cam Voice Indledning

Hurtig Start brugermanualSådan gør du det Produkt Demo

Mest kendte løsninger i Videndatabasen  Side  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

--------------------------------------------------------------------------------

Windows 7 Introduction

How to Use and Troubleshoot Your WebCam Live! Cam Voice

Creative Live! Cam Voice - Startup Guide

Creative Live! Cam Voice - Product Guide

What are microphone arrays?

--------------------------------------------------------------------------------
Side  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11
Se alle løsninger i Videndatabasen til dit produkt

du går ned til nyeste  downloads og vælger den øverst der ser sådan ud

Driver
Creative Live! Cam Voice Driver 1.03.02
Filstørrelse : 3,03 MB  Download  Vis detaljer
Udgivelsesdato : 5 apr 07
This download is a beta driver providing Microsoft® Windows Vista™ support for your Creative Live!® Cam Voice. For more details, read the rest of this web release note.
Avatar billede ovec Juniormester
04. november 2010 - 18:26 #7
hwnrik32 - jeg har fortsat rodet med at installere denne visata driver på mit Win 7 system men kunne ikke få det til at virke - det jeg nu har gjort er at oprette en extra partion på harddisken hvor jeg har installeret Vista - og der har har jeg så insrtalleret Creative kameraet med vista driveren - jeg har ikke afprøvet det endnu for der er ingen på nettet lige nu somm jeg kender og har et web cam men det ser helt rigtigt ud altsammen.
nu slutter jeg sagen - de 30 point syntes jeg du skal have - men også en tak de andre som har bidraget - tak alle sammen
Avatar billede ovec Juniormester
16. november 2010 - 11:06 #8
henrik32 jeg vil gerne ´dig point-men hvordan gør jeg det så vi kan få sagen sluttet?
mbh
Ove
Avatar billede ovec Juniormester
14. januar 2011 - 21:36 #9
nu slutter jeg denne