Avatar billede madssch Nybegynder
22. juni 2010 - 12:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied.

Hej Eksperter,

Jeg har et større system, som fremviser billeder.
Hver bruger, som er oprettet i systemet, har mulighed for at segmentere billeder ud fra forskellige kriterier. De billeder, som segmenteres ud gemmes i en tabel i databasen (MSSQL).

Så længe ingen andre skriver til databasen, så går det fint. Men så snart 2 brugere forsøger at gemme sin segmentering samtidig, så dannes fejlen "[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied."

En segmentering foretaget af en bruger kan sagtens resultere i, at der skal skrives 2.000 poster til databasen, så processen vil naturligt tage lidt tid.
Jeg har både Server.ScriptTimeout og objConnect.CommandTimeout sat, men fejlen kommer stadig.

Oprindeligt gemte jeg alle bruger-segmenteringer i én tabel, som indeholdte billednavn samt brugerId.
Jeg har efterfølgende lavet, så hver bruger får sin egen tabel, i håb om, at fejlen kunne skyldes, at flere brugere slettede/oprettede mange poster i samme tabel.
Men det gør desværre ingen forskel.

Jeg overvejer nu, om jeg i stedet skal gemme brugerens segmentering i en XML fil, men vil meget gerne undgå det, da jeg på sigt måske skal lave segmenteringer i brugerens overordnede segmentering. Og det er alt andet lige nemmere med en WHERE-clause.

Kan nogen gennemskue, om jeg kan løse dette af database-vejen?

På forhånd tak!
Avatar billede madssch Nybegynder
22. juni 2010 - 16:33 #1
Lukket
Avatar billede hrc Mester
22. juni 2010 - 17:53 #2
.. og hvis det var en løsning andre kunne bruge, burde du tage dig tid til at beskrive den når du lukker spørgsmålet