Avatar billede flodhesten Nybegynder
20. juni 2010 - 19:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er det her et CMS?

Hej eksperter.

Jeg diskuterede tidligere i dag med en kammerat. Diskussionen gik på hvorvidt følgende kan defineres som et CMS-system eller ej:

osCommerce
Magento
PrestaShop
Wordpress
TYPO3
Dreamweaver
123hjemmeside

Jeg har en ide om at Wordpress og TYPO3 er CMS-systemer og at oscommerce, magento og prestashop er webshop platforme. Dreamweaver er et WYSIWYG-program og 123hjemmeside er, ja... En færdig løsning med cms, hosting og domæne?

Hvad mener I?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
20. juni 2010 - 20:44 #1
Du har så absolut ret.

CMS-systemer
- Wordpress
- TYPO3

Webshop Platforme
- osCommerce
- Magento
- Prestashop

WYSIWYG-editor
- Dreamweaver (program til at programmere hjemmesider)

Og 123hjemmeside, er lige præcis hvad du selv beskriver det som. :D
Avatar billede flodhesten Nybegynder
20. juni 2010 - 20:46 #2
Men kan en PrestaShop også defineres som et CMS?

I øvrigt tak for svaret.
Avatar billede keysersoze Guru
20. juni 2010 - 21:46 #3
CMS er jo bare en overordnet betegnelse for indholdsstyring - så de systemer du beskriver som webshop-platforme er bestemt også et CMS, det er bare et CMS til et specifikt formål. Der er fx ingen hindring i at lave en webshop-addon til et af de navne du beskriver som et CMS. Dreamweaver er det eneste der falder uden for kategorien CMS.

I min optik har i altså begge ret.