Avatar billede Ksorens Novice
20. juni 2010 - 13:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Photo Editor - alene - på dansk

Først tak til Vandreren for hjælp til installationen. Det virker perfekt (se dette indlæg):
http://www.eksperten.dk/spm/912045?utm_source=qna&utm_medium=rss

Men jeg har lige et tillægsspørgsmål:

Når PE er den del af MS Office, har programmet også dansk menu. Det virker ikke, når programmet installeres alene.

Jeg har nemlig forsøgt at kopiere programfilerne fra en dansk OfficeXP. Har også kopieret de to reg.dase-entries fra denne, men det har ingen effekt.

Nogen, der lige har et bud på en løsning af dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2010 - 15:45 #1
Kan det tænkes du skal installere en sprogpakke fra cd'en?
Avatar billede Ksorens Novice
20. juni 2010 - 20:52 #2
Jeg ved ikke, om du har læst det første spørgsmål, men problemet opstår ved, at jeg IKKE installerer programmet som en del af en Office-pakke, men kun fra nogle downloadede program-filer. Derfor har jeg heller ikke mulighed for alt installere en evt. sprogpakke. Og jeg vil heller ikke antage, at det ville være muligt at installere en MS-Office sprogpakke uden at installere MS-Office.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2010 - 16:06 #3
Det har du jo nok ret i.
Avatar billede Vandreren Novice
06. juli 2010 - 16:25 #4
Hej igen

Her er den dansksprogede exe-fil:
http://www.gratisupload.dk/download/46235/

Jeg har tilføjet dk til navnet: PHOTOEDdk.EXE.

Du skal placere den i mappen med de øvrige programfiler. Du kan selv vælge om du vil beholde den engelsksprogede exe-fil, og om du vil omdøbe den dansksprogede.

Jeg måtte finde min cd med Word 2000 (fra 1999) frem fra arkivet; deraf ventetiden.
Avatar billede Ksorens Novice
07. juli 2010 - 14:33 #5
Hej Vanderen!

Tak for din hjælp endnu engang. Jeg kunne da nok leve med den engelske version, men nu er den i hvert fald dansk, tak for det!

Det pudsige er bare, at jeg selv har prøvet at kopiere filerne fra en dansk version uden held. Men jeg gider ikke bruge tid på at finde ud af hvorfor. Nu virker det bare.
Avatar billede Vandreren Novice
07. juli 2010 - 15:44 #6
Det var en fornøjelse at hjælpe dig, Ksorens.

Ang. det pudsige.

Det er fordi det ikke er tilstrækkeligt at kopiere filerne. Men det er mere indviklet at forklare.

Hav en god sommer. :)