Avatar billede centauri Nybegynder
20. juni 2010 - 13:11 Der er 6 kommentarer

Gør 2D flade fra AutoCad til 3D i 3D Studio Max

Hej

Jeg er lidt ny indenfor 3D Studio og har egentlig kun lige skulle bruge det for at tage en Holder jeg skal have skåret ud i metal.
Har arbejdet meget med det den gang hvor det var en DOS baseret udgave så kan ikke helt gennemskue den nye her.

Jeg har lavet en tegning i Autocad og har så importeret den i 3D Studio Max 2010

Her er det så meningen jeg skulle kunne gøre den ca. 4-5 mm tyk og efterfølgende ligge en overflade på af f.eks. rustfri stål.

Men det vil ikke lykkedes for mig den laver kun kanten høj ca 1 mm ind og laver dermed en cylinder ud af min form, hvilket ikke er meningen. Jeg skal have en fast overflade kun med hullerne i til skruerne.

Så håber der er goden der gider gør dem den ulejlighed og prøve at se på det. Og hvad jeg evt. skal gøre får at få det korrekt hen.

Tegningen kan ses her
http://www.centauri.dk/Holder1.zip
Avatar billede mismis Nybegynder
09. september 2010 - 13:57 #1
okay ikke meget respons i den her

døjer du stadig med den eller hvad ?
Avatar billede centauri Nybegynder
09. september 2010 - 14:03 #2
Ja jeg har det stadig ikke fundet en løsning. Er nemlig et beslag jeg har fået produceret jeg skal sælge sammen med nogle kameraer.

Så ville gerne kunne lave et 3D billede af dem og ligge på hjemmesiden istedet for bare at tage et billede med et digital kamera. Bare for at se lidt mere prof ud.

Du ved måske hvordan det kan løses ?
Avatar billede mismis Nybegynder
09. september 2010 - 14:11 #3
well jeg er ikke 3dmax mand men jeg har brugt ligthwave 3d i en del år, men jeg kan bare ikke åbne MAX fil format i lightwave
men hvis du kan tage et par still billeder i jpg
og så exportere original filen som OBJ format
og så zippe det sammen og emaile til mig på info@trhlogos.dk

så kan jeg da prøve at kigge på om jeg fikse modellen for dig
Avatar billede mismis Nybegynder
13. september 2010 - 08:24 #4
jeg har ikke modtaget nogle mail,  har du sendt ?
Avatar billede centauri Nybegynder
13. september 2010 - 09:52 #5
Hej nej har ikke lige haft mulighed for det endnu da den maskine jeg har programmet på gik ned med en disk fejl.
Så skal lige have en ny op at køre.

Men ved heller ikke om det vil kunne bruges via Lightwave da jeg helst skal ende op med det i en fil til 3D Studio da jeg også skal kunne bruge den i Photoshop efterfølgende.
Avatar billede mismis Nybegynder
13. september 2010 - 13:39 #6
well

fra lightwave kan jeg exportere modellen til OBJ
og det kan du importere i 3Dsmax og arbejde videre med
så det er ikke det store problem