Avatar billede Uki Nybegynder
20. juni 2010 - 06:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Sløver flere browsere ?

Tja, sløver det maskinen at have installeret 2 eller 20 forskellige, andre end, standard browseren?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2010 - 08:01 #1
Tror ikke det har så stor betydning, hvis de kun er installeret. Hvis du bruger dem sideløbende aktiveret er det selvfølgelig en anden sag. Bruger selv IE8 og Firefox, og jeg føler ikke de bruger  resourser når de ikke er startet op. Er der nogle browsere, der starter tjenester op der kører i bagrunden, kan det selvfølgelig sløve computeren i opstarten, men det kender jeg ikke de andre browsere til at skrive om her.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2010 - 08:27 #2
Det sløver først når browseren er startet op, kig i joblisten der kan du se hvad der bruger resurser, i XP er det Ctrl+Alt+Delete.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2010 - 08:36 #3
Ja som silbidor skriver, så kan det ses i joblisten. Når man starter IE8 starter en (to) tjenseste der hedder iexplore, og for Firefox hedder den Firefox.exe. Her kan du se hvor meget den suger af ram når det kører. Forskellen på de to er dog at IE8 starter 2 stk, hvor den ene bruges til at gendanne browser, hvis den første går ned (crasher).
Avatar billede Uki Nybegynder
20. juni 2010 - 13:54 #4
Ja, men det var jo gode svar.
Og så kan I jo godt få points
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2010 - 15:05 #5
Så lægger jg svar her til sener brug, når tråd skal lukkes.
Vent med at lukke til silbidor melder tilbage.
Avatar billede Uki Nybegynder
20. juni 2010 - 21:15 #6
OK
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2010 - 07:13 #7
Det gør jeg så også.