Avatar billede jarland Nybegynder
19. juni 2010 - 17:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

højtalerdelings aggregat

Hejsa :)

Hjemme hos mig har jeg en xbox 360 og en Pc, men kun et sæt højtalere.

Det betyder at hver gang jeg skal bruge den ene af de ting, skal jeg til at kravle ned under mit bord for at flytte jack stikket.. det er lidt noget bøvl :(

Anyways...

Jeg fik så den brilliante ide, at montere kablerne i en korrespondance afbryder, og sætte den op på mit bord..

http://yfrog.com/jqfugahj

Men så kom jeg til at tænke på om det vil forringe lyden?
For det vil jeg helst ikke have sker jo..

Og så var spørgsmålet om man istedet skulle investere i en eller anden kasse der er i stand til at gøre det, men som ikke er hjemmebrygget.. hvis det nu ville give et bedre resultat..

Noget alla det her:

http://yfrog.com/0amastercontrollerunitj

Jeg vil fortrække den hjemmelavede version, da jeg kan skaffe alle materialerne på mit arbejde (elektriker lærling)

Nogen ideer?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2010 - 17:20 #1
Bruger du pc som lydgiver til musik osv?
Kan du ikke sætte lyden fra xbox til line in på din computer og styre lyden fra mixerpulten i lydstyrke?
Eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede jarland Nybegynder
19. juni 2010 - 17:39 #2
Det virker selvfølgelig også, og det havde egentlig også været min plan, men det betyder så også at jeg skal have min computer til at stå tændt samtidig.. og det vil jeg være lidt træt af :)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2010 - 17:49 #3
http://www.radioshack.com/product/index.jsp?productId=2102969
ca 50kr - og du vil kunne høre begge dele samtidig, hvis nu en skypede dig mens du hørte lyd fra xbox.
Den fås helt sikkert også i dk.
Avatar billede jarland Nybegynder
19. juni 2010 - 18:04 #4
Det er faktisk en rigtig god ide Claes, og det kommer ikke til at forringe lyden eller noget som helst?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2010 - 18:46 #5
hvis du sætter 5 af disse efter hinanden, og har absolut gehør, så ville du nok have valgt en type med guldbelagte stik, og bedre lydkort generelt. For alle os andre, så kan vi ikke høre forskel.
19. juni 2010 - 18:47 #6
Vil ikke påvirke lyden noget som helst!
Ganske let/smart løsning...
Avatar billede jarland Nybegynder
19. juni 2010 - 21:01 #7
Super :) Så må jeg investere i sådan et stykke kabel :)

Tak for hjælpen