Avatar billede weblance Nybegynder
17. juni 2010 - 21:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Webhotel til mindre virksomhed

Hej!

Jeg er på udkig efter et godt webhotel til en mindre virksomhed. Vi har overvejet at lave vores egen web- og mailserver, men spørgsmålet er om ikke det er bedre/lige så godt at vælge en ekstern udbyder.

Behov:

God og stabil mailserver da dette er en vigtig kommunikations linje for os
Webserver med PHP og MySQL

Jeg har tidligere i andre sammenhæng brugt One.com, men jeg er ikke altid så tilfreds med dem. Hvad er forslagene fra eksperterne?
Avatar billede nemlig Professor
17. juni 2010 - 21:46 #1
Jeg har gode erfaringer med:

www.wannafind.dk

www.one.com er sådan set OK til prisen, men hold da op hvor kører MySQL langsomt, og jeg oplever også tit emailproblemer.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. juni 2010 - 22:17 #2
Wannafind har jeg brugt - men bruger i dag mest Unoeuro som har fungeret klippestabilt for min 5-7 Wordpress-sider.
Avatar billede 2Mida Praktikant
17. juni 2010 - 22:26 #3
Og jeg har gode erfaringer med http://www.cliche.dk - god/hurtig support, 4 Joomla sites, 3 flade html

..Ole
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. juni 2010 - 22:44 #4
Har også brugt cliche og de svarer rimeligt tjept, men af og til er der problemer med mailen.
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. juni 2010 - 00:37 #5
Jeg har også gode erfaringer med www.unoeuro.com.
Har selv 8-10 websider der, og som tidligere er sagt er der knald på MySQL i forhold til www.one.com, der jeg servicere også nogle som selv tidligere selv valt www.one.com.
Da det gælder din mail. Hvorfor ikke prøve en Axigen Mailserver hostet af dig selv "hjemme".
http://www.axigen.com/mail-server/free/ ellers en
Business Email med mobil sync og det hele.
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. juni 2010 - 00:57 #6
Tillægges at:
Med den DNS administration som Unoeuro tilbyder så er ikke splittelsen af Web og mail så særdeles stort problem.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
18. juni 2010 - 08:31 #7
Jeg vil foreslå at vælge et webhotel der passer jeres behov, og så benytte google apps premium til jeres mail. super stabilt og effektivt spamfilter ;)
Avatar billede weblance Nybegynder
18. juni 2010 - 10:39 #8
Tak for alle jeres godt forslag! Er der nogen fordel ved at køre egen mail og webserver? Jeg har tidligere leget lidt med SME og har også kigget på Ubuntu Server. Er det et godt alternativ at lave sin egen server frem for at få det hosted?
Avatar billede bmpi Nybegynder
19. juni 2010 - 15:45 #9
Vi er netop ved at lancere vores egen VPS hosting tilbud, hvor du kan få din helt egen Ubuntu Linux server fra kun 69,-/mdr.

Vi arbejdede i forvejen med hosting for vores kunder på Ubuntu/Linux platforme, og synes derfor vi ville udvide tilbuddet med generel VPS hosting til alle.

http://www.vpshosting-danmark.dk

Vi mangler stadigvæk et par ting på websitet, men teknikken og infrastrukturen er skam helt i orden.

Fordelen ved sin egen server er selvfølgelig, at du er helt i kontrol selv, og at du ved hvad du har. Benytter du shared hosting og ligger på samme server som andre websites, kan de andre påvirke performance på dit website. Men med egen server stilles der selvfølgelig også nogle krav til dig og vedligeholdelse af serveren.

Som alternativ til egen mailserver kan jeg dog også anbefale Google Apps, som vi også gerne hjælper med: http://www.vpshosting-danmark.dk/produkter/google-apps-til-virksomheden

Skriv gerne til mig hvis du har spørgsmål: mp@o-biz.dk ;-)
Avatar billede it-dk Nybegynder
19. juni 2010 - 17:57 #10
Hej

Jeg bruger selv www.unitspeed.dk og er yderst tilfreds med dem. Deres systemer er et cluster system så hvis der skulle være nogle problemer med en server arbejder mange andre servere bare videre. Derved er din mail og hjemmeside mv. forsat online. Jeg har aldrig haft problemer med hosting hos dem til mine domæner.
Avatar billede mikaelch Novice
15. juli 2010 - 22:10 #11
jeg har gode erfaringer med www.unoeuro.com og www.dandomain.dk de fungere perfekt begge synes jeg
Avatar billede weblance Nybegynder
28. juli 2010 - 16:20 #12
Valget faldt på wannafind - send venligst et svar nemlig, så får du point.

Tak for alle jeres forslag!
Avatar billede nemlig Professor
28. juli 2010 - 19:43 #13
Så får du lige et svar.