Avatar billede jonasbh Nybegynder
17. juni 2010 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk til små penge

Hej

Jeg skal købe en ekstern harddisk på omkring 250-300GB. Budgettet er ikke stort.

Nogle råd og tips om konkrete tilbud og modeller???

På forhånd tak!

Mange hilsner

Jonas
Avatar billede Blandy Praktikant
17. juni 2010 - 11:22 #1
Du kan lige så godt købe en ekstern hdd på terabyte eller 500 gb. Det koster i nogle tilfælde endda mindre end en på de 300 Gb.

Kig på edbpriser. der er alt hvad hjertet kan begære he he.
Avatar billede jonasbh Nybegynder
17. juni 2010 - 11:31 #2
Tak for svaret Blandy

Men hvilke en er bedst - er nogen producenter bedre end andre? Kan man købe en med to kabler (en til strøm og en til USB) eller er det ligegyldigt?
Avatar billede jonasbh Nybegynder
17. juni 2010 - 11:34 #3
Er der nogen, som kender firmaet "Sekvencia AB"??

De har flere af de mest populære eksterne harddisks til halv pris af alle andre:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4191014

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=711524
Avatar billede Blandy Praktikant
17. juni 2010 - 11:43 #4
Vil anbefalde at du køber seagate, western digital (WD). Men det er kun dem jeg har erfaringer med inden for eksterne hdd.

Du kan få eksterne med strømforsyning og usb. Ved ikke om man længere kan få hvor strømmen kommer via usb til hdd.

Men som regel er det med strømforsyning og usb hver for sig.
Avatar billede jonasbh Nybegynder
17. juni 2010 - 12:16 #5
Hej Blandy

Jeg har købt en Seagate. Send lige et svar!
Avatar billede Blandy Praktikant
17. juni 2010 - 12:31 #6
svar.