Avatar billede Uki Nybegynder
17. juni 2010 - 09:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Quick scan eller Full system scan

I diverse sikkerhedsprogrammer - Anti-virus programmer,
Malwarebytes`anti-malware, SUPERAntiSpyware m.m, er der altid mulighed for Quick scan eller Full System Scan.

Er Quick scan forsvarligt?

Og hvornår skal man bruge Full system scan
Avatar billede Blandy Praktikant
17. juni 2010 - 09:32 #1
quick scan er til når du laver en ekstra tjek af system for vira.

Hvis du har begrundet mistanke til virus/malware, så lav en grundig scanning af systemet. Eller hvis man finder noget på en quickscan, så lav altid en komplet scan bagefter. Der kan jo sagtens være mere i maskinen.
Avatar billede f-arn Guru
17. juni 2010 - 09:34 #2
Hvad angår Malwarebytes`anti-malware anbefaler deres eget forum brug af "Quick scan". Det skyldes at deres "Quick scan" går meget aggressivt efter kendte opstarts steder, så den kan deaktivere malwareren. Derefter følges som regel op med Combofix og online-skanning. (Eset, Kaspersky eller andre)
Avatar billede Uki Nybegynder
17. juni 2010 - 15:53 #3
kom med et svar, tak
Avatar billede Uki Nybegynder
18. juni 2010 - 04:42 #4
Vil I have points, som tak for hjælpen?
Avatar billede f-arn Guru
18. juni 2010 - 08:49 #5
Du har vist mere brug for dem, end jeg har.  :)
Avatar billede Uki Nybegynder
18. juni 2010 - 09:19 #6
Jooo
Avatar billede Uki Nybegynder
18. juni 2010 - 14:10 #7
Tak for svarene