Avatar billede plok1 Nybegynder
17. juni 2010 - 01:15 Der er 1 kommentar

apple magic mouse og autocad ? hjælp

hej. jeg har en ny macbook pro og har installeret win7 på 32 gb af min harddisk med bootcamp.

jeg skal til at starte som bygningskonstruktør inden så længe.

jeg ville høre om nogle ved eller har afaring med magic mouse.
kan den bruges til autocad tegneprogram.

eller skal jeg købe en anden mus til dette formål?

mvh peter
Avatar billede denvers Nybegynder
07. juli 2010 - 12:25 #1
For det første: Sikke et fornuftigt valg mht. studie retning :)

Alt efter hvilken skole du starter på, mener jeg at vi hvertfald bliver undervist i Autodesk Revit og ikke Autocad. Men same same, deres interface minder om hinanden.

Jeg kører samme opsætning, og er normalt vild med de gestures apple har, og hvad ens trackpad kan bruges til, en-to-tre-fire fingre automation. Samt musen er rigtig lækker og fungerer super i MacOS.

Men men, når du tegner i Revit, er du pr. definition bootet i Windows (parralells er ikke kraftigt nok til 3D rendering) og derfor virker det hele ikke 100% som det skal. Musen virker naturligvis med scroll og det basale, men programmerne forstår ikke rigtig mere end det.

Min erfaring er at magic mouse er forvirrende i Autodesk programmer, du kommer hurtigt til at skøjte rundt på siderne. Dernæst, er den for lille (hvertfald til min hånd), når man sidder med den i mange timer.

Jeg har derfor investeret i en god "gamer"-mus istedet, og den har ikke skuffet mig. Så i sagens natur, mener jeg du skal vælge en mus som ligger godt i hånden, og så du vil arbejde med i mange timer uden skader. Det behøver ikke være den dyreste, bare den ligger godt og responderer fornuftigt.

Håber det var svar nok :)

/Allan
NOEA - Aalborg