Avatar billede kjgizmo Novice
16. juni 2010 - 18:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Indstilling af printer

Er efterhånden ved at blive meget træt af at bruge blæk og papir på at printe DVD covers når jeg sidder og laver lidt hjemmefilm. Hvergang jeg skal printe, passer de overhovedet ikke..

Nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg enten indstiller printeren eller i Nero cover designer til at passe 100% når jeg printer ??

Der er tale om følgende software og hardware

HP PSC 1410
Nero Cover Designer 9

Håber nogen kan hjælpe mig med dette ??
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2010 - 21:10 #1
du kan installere en 'printer' kaldet CutePDF
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Så starter du med at udskrive til den - det danner så en pdf-fil. Denne kan du åbne (dobbeltklik på filen) og måle efter (zoom 100%), og derefter udskrive til din printer i en forstørrelse/formindskelse, så det passer.
Meget andet af det du udskriver, kan du også bare udskrive til pdf-fil og gemme på den måde - og spare en halv regnskov (tak).
Avatar billede kjgizmo Novice
16. juni 2010 - 22:02 #2
Det virker godt nok som endnu mere spild af papir med jeg først skal justere gennem en pdf..

Skal bruge indstillingen til Nero Cover Design, for det andet syntes jeg ikke virker særlig logisk og mere besparende end det her er.. ??
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2010 - 11:28 #3
du bruger da ikke papir på at lave en 'udskrift' i pdf-format - det er en fil, som du gemmer på pc'en, og derefter åbner for at kunne se mål på designet, og dermed sætte fx adobe reader til at skalere udskriften INDEN du bruger papir.
Ellers må Nero da have en 'vis udskrift' funktion, der kan stoppe dig inden du bruger papir/blæk.
Avatar billede kjgizmo Novice
17. juni 2010 - 12:02 #4
Det er sandt nok.. kender godt til PDF og hvordan de ting fungere., men forstod den som du ville have jeg skulle udskrive og dermed tilpasse til den skala jeg bruge når det er udskrevet

Vi har snakket lidt forbi hinanden kan jeg se, for er kendt med de ting, men er selve slut resultat på papiret der ikke stemmer og skal bruge indstillings hjælp til..

:) Kan godt se mål på design i Nero Design, men er når det er udskrevet det ikke passer sammen. Får ikke udskrevet det som jeg har på skærmen (ikke samme str forhold overhovedet)
Avatar billede kjgizmo Novice
29. november 2011 - 20:34 #5
Mangler en der vil have point, således denne tråd kan lukkes..

Problemet er dog ikke løst, men opgivet problemet
Avatar billede kjgizmo Novice
30. november 2011 - 08:41 #6
Lukket