Avatar billede aks1 Nybegynder
15. juni 2010 - 15:39 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Screenshot men lidt mere "advanceret"

Hey derude :)

Alle windows brugere kender højest sandsynligt denne fantastisk knap på tastaturet, der går det muligt at tage et billed af hvad som helst på skærmen.
Jeg er selv helt vildt med den idet jeg bruger den dagligt i forbindelse med mit arbejde.

Sagen er dog den, at som tidligere Mac bruger - ved jeg at der var en command der gjorde at det Screenshot man nu en gang tog, blev smidt direkte på skrivebordet som et .jpg format(mener jeg).
Altså man skulle ikke ind i MSpaint og "C/P" og derefter gemme det.

Jeg har selvfølgelig søgt efter en lignede command i Windows - uden held.
Jeg har søgt efter et program, muligvis er jeg google-newb, men hver gang får jeg hits med overskriften "how to take a screenshot" eller lignede...

Håber der er en der kender til et troværdigt lille program der gør mit arbejde SÅ meget nemmere :)
(jeg kender til muligheden med at "C/P" ind i en mail eller word doc. det er ikke en løsning :)

Fortsat god dag, mvh aks.
Avatar billede aks1 Nybegynder
15. juni 2010 - 15:40 #1
der er lidt stavefejl hist og her, det gik lidt for hurtigt - sorry!
Håber dog alligevel det kan læses og forstås :)
Avatar billede neroes Nybegynder
15. juni 2010 - 15:52 #2
aks

Der er et gratis program der hedder Fastone Capture , her kan du vælge´at gemme både jpg eller Pdf mm du kan ligeså væje udsnid elle full size mm.

gå på google der er flere links til programmer

dbh

neroes
Avatar billede Ewade Nybegynder
15. juni 2010 - 15:52 #3
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juni 2010 - 16:06 #4
http://www.gadwin.com/printscreen/
Glimrende program.  :-)
15. juni 2010 - 17:48 #5
Nævnte Gadwin PrintScreen kan jeg også anbefale; mange muligheder:

* Du kan selv makere hvilket område af skærmbilledet du vil sakse
* Skrive automatisk til valgfri fil/format
* Sende til valgfri printer
* Sende til E-mail

Har brugt/bruger den i mit undervisningsmateriale ... "Et billed siger mere end tusind ord" *S*
Avatar billede thov Forsker
15. juni 2010 - 17:56 #6
Avatar billede folk2003 Nybegynder
15. juni 2010 - 23:47 #7
Som tidligere nævnt er Faststone Capture - som jeg selv bruger - et fantastisk program, der kan en utrolig masse.
http://www.faststone.org/FSCaptureDetail.htm
Men det er IKKE et gratisprogram - du skal lette cirka 20 "bucks"
Avatar billede neroes Nybegynder
16. juni 2010 - 04:43 #8
Faststone Capture  der er en gratis udgave, jeg har downloaded så sen somt her til morgen udg . 5.3  så ovenstående information er ukorrekt, Det ville være rart om folk 2003 læste tråden inden han meldte sig på banen
mvh

sc
Avatar billede folk2003 Nybegynder
16. juni 2010 - 09:35 #9
Neroes.
Jeg synes du skal tjekke mit link, iden du begynder med dine bemærkninger. FastStone Capture er ikke et gratisprogram. Den udgave, du refererer til er en forældet udgave (februar 2007). Den seneste udgave af programmet er ver. 6.5. Så tænk dig om, inden du farer i blækhuset.
Avatar billede neroes Nybegynder
16. juni 2010 - 12:15 #10
Det kunne være du skulle læse hvad jeg skrev 5,3  og den har alle funktioner i sig incl pdf format. Det ville være passen om du inden gjorde dig ulejlig at læse, inden du promoverede dig uden hjemmel og belæg.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
16. juni 2010 - 12:25 #11
Du er håbløs. Jeg stopper her.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juni 2010 - 14:19 #12
Ikke fordi jeg vil blande mig i jeres lille "dispus", men her er 6,5 udgaven gratis:
http://faststone-capture.dk.malavida.com/d1187-download-gratis-windows
Avatar billede neroes Nybegynder
16. juni 2010 - 14:26 #13
Vejmand

tak det er rart at læse at der årvågne seriøse brugere det virker som visse har et umættet behov for at blamere sig.  Men jeg siger tak og vil se om den inde mere og bedre til mit behov.

tak endnu engang

mvh

neroes
Avatar billede neroes Nybegynder
18. juni 2010 - 20:10 #14
Vejmand

Fint nok men jeg har tjekket FS capture er en 30 dages gratis version hvorimod er helt free

mvh
neroes
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2010 - 07:01 #15
Sorry, jeg forstår ikke helt hvad du mener????