Avatar billede ataxx Nybegynder
15. juni 2010 - 11:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Surroundanlæg til stuen

Hej, jeg ved sku ikke lige om det her er det rigtige sted at spørge... men jeg prøver :)

Jeg ved ikke en skid om TV, Blu-ray og hifi lyd, men jeg har her for nyligt købt et LG LCD TV og en LG Bly-ray afspiller, med DNLA så den spiller sammen med min NAS. Så langt så godt..... Det virker upåklageligt.

Men nu kommer det så at konen gerne vil have noget mere lyd, end det gamle minianlæg. Så der tænkte jeg om man kunne købe et smart anlæg med radio og cd afspiller der samtidig kunne sættes til mit nye TV, så jeg kunne få lyden ud derigennem.

Jeg har kigget lidt rundt, som jeg lige kan se det, skulle jeg nok ikke have købt den Blu-ray afspiller, da de anlæg man kan få allerede har blu-ray og surround.

Så mit spørgsmål går lidt på om jeg skal købe et surround anlæg med blu-ray og DNLA og så prøve at skaffe mig af med min helt nye blu-ray afspiller? Eller om der findes alternative løsninger, som gerne må være en den billige ende....
Avatar billede frem-ad Professor
15. juni 2010 - 12:19 #1
Du har jo altid muligheden i en receiver men den fylder jo lidt (min. b43, h27, h12) og hvis din kone heller ikke gider at se på det (det er min opfattelse at mange kvinder ikke gider, min sammenleverske er nød til det:-) ) så tror jeg ikke du kan undgå at købe hel ny, men det er i de stører anlæg jeg har en del viden. Men en receiver og så nogle højtaler der efter så er du godt kørende for når det er musik/radio slår du jo bare  surrounden fra og køre på 2 side højtaler + bassen. Og priser de ligger i så mange forskellige klasser mit anlæg koster 20-30 tusinde men du kan godt finde en udmærket receiver til 1500 eks. i Bilka og hvis du kigger på brugt markedet (gul og gratis, den blå avis) kan du godt finde en god receiver med udmærked højtaler til billig penge
Avatar billede Blandy Praktikant
15. juni 2010 - 13:27 #2
Man kan også finde et sæt, med reciever, højtaler og sub fra 1500 til de 4000. Det er en overkommelig prisklasse, med dts og dts hd. og for det meste 6.1 dolby digital. nogle få med 7.1.

hvis man ikke er rigtig nørd inden for hifi, så synes jeg ikke at man skal give mere end de 4000 for et surroundsæt.

Men køb ikke i blika og aldi, da de tager overpriser, og produkter og garanti er et helvede hos dem.

Så heller spørg en der ved lidt om det, og brug nettet.
Avatar billede ataxx Nybegynder
15. juni 2010 - 15:33 #3
Blandy kan du komme med nogle produkteksempler, mærker, modeller... jeg synes jeg har søgt over det hele.
Jeg er absolut ikke HIFI nørd, jeg kan bare godt lide at høre musik, ikke specielt højt.. og så er det jo bare et plus hvis jeg kan smide mit TV på, til når vi skal se film.
Avatar billede frem-ad Professor
17. juli 2010 - 08:47 #4
Hvad ente det med??