Avatar billede keysman Nybegynder
15. juni 2010 - 11:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Strømbesparende server / NAS

Hej.

Jeg har nu i lang tid kigget på at erstatte min Quad Core strømslugende server med en mere strømbesparende.

Det jeg har brug for er en server der kan håndtere minimum diske af 2tb størrelsen, og windows server 2008 til hosting af mit private website. Det hele skal være strømbesparende, da den vil være Always On.

Jeg har overvejet en Dual Core atom, men er meget i tvivl om den er kraftig nok.

Nogen der har nogle gode forslag til hardware (bundkort og kabinet, PSU) Budget, så billigt som muligt, men maks 5000 kr
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
15. juni 2010 - 11:13 #1
Skal ikke kunne sige om en dualcore atom er god til wk8 .. men jeg hostede omkring 15 sider på et tidspunkt på en win 2k server, på en 233 mhz med 64 ram, og der var INTET delay.

Ikke at det er et endegyldigt svar, men en dual atom er alligevel en del hurtigre end en gammel 233 .. og så meget tungere tror jeg nu heller ikke win2k8 er ..
Avatar billede Tippe Nybegynder
15. juni 2010 - 12:55 #2
Hvorfor ikke bare købe en laptop? De er strømbesparende, de har et display og med eSATA stik kan du få dine 2TB. Og fylder de ikke så meget!
Avatar billede keysman Nybegynder
15. juni 2010 - 13:19 #3
En Laptop var også en mulighed, omend jeg ikke syntes at det er optimalt grundet mangledende udvidelsesmuligheder
Avatar billede keysman Nybegynder
16. juni 2010 - 11:11 #4
Jeg vil sige at hvis bare jef kan finde et fornuftigt bundkort og CPU + PSU så kan jeg nok bruge mit nuværende kabinet, ram og harddiskke
Avatar billede keysman Nybegynder
17. juni 2010 - 15:42 #5
Jeg overvejer lidt om det skal være en AMD athlon II x 2 240e, for at holde prisen nede, men når jeg så kigger på bundkort vil jeg så gerne have med 6 x sata. Nogen der kan anbefale et bundkort
Avatar billede keysman Nybegynder
02. september 2010 - 10:54 #6
svar