Avatar billede grantra Nybegynder
14. juni 2010 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WAN Hopper af.

Hej Eksperter.

Der er opstået et problem med mine forældres trådløse netværk efter at min søster har købt ny computer.

Opsætningen er som følger. Fullrate Zyxel Router(192.168.1.1) - Linksys WRT54G router(192.168.1.2) opsat efter de forskrifter Fullrate har opstillet nemlig DHCP slået fra og med WPA2 sikring.

Til det er tilsluttet en stationær computer med windows xp. 2 bærbare computere begge med windows xp begge tilsluttet via trådløst netværk. Dette har fungeret upåklageligt i godt og vel 2 år. Desuden har min bærbare med win 7 64bit aldrig haft problemer på netværket når jeg har været hjemme.

Nu har min søster så købt en ny lenovo U450P med win7, men den har en kedelig tendens til konstant at hoppe af netværket. Den holder sig max på i 20-30 sekunder før den hopper af for derefter at genetablere forbindelsen. Og som om det ikke var irriterende nok så gør alle andre computere præcis det samme når Lenovoen bliver tændt altså hopper af og på netværket.

Med det samme Lenovoen bliver slukket fungerer alle andre computere igen. Dem vi har købt computeren af hævder at det er vores router den er gal med, men jeg kan simpelthen ikke greje hvad der skulle være galt nu når det har kørt så godt i så lang tid.

Håber i kan hjælpe
/Grantra
Avatar billede knuf Nybegynder
14. juni 2010 - 20:58 #1
Efter din detaljerede beskrivelse, vil jeg mene problemet er Win7, forstået på den måde, at firmwaren på det trådløse netværk ikke er opdateret til at køre Win7.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2010 - 21:17 #2
Hvilken statisk ip har den pc med win7
Avatar billede grantra Nybegynder
14. juni 2010 - 21:39 #3
Hej

Har lige prøvet at se på firmwaren. Kører pt. med version 7.0 og kan se der er en 8.3 så prøver lige at opdatere til den, men syntes bare det er mærkeligt at min egen win7 ikke har skabt nogen problemer, men min søsters win7 skaber max problemer ..

Kører med automatisk ip på alle computere. Hvis statisk ip er noget andet må du lige forklare mig hvordan jeg finder det frem.

/grantra
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2010 - 22:16 #4
Lenovo bærbare har et problem med Zyxel routere og noget indbygget sync. værktøj.

Jeg ved ikke helt nok om det til at kunne uddybe det - fik beskeden fra Kundeservice i Telenor.
Avatar billede grantra Nybegynder
15. juni 2010 - 12:37 #5
Har fundet en løsning.

Fullrate opdaterede driveren på min router hvilket ikke løste noget.

Jeg prøvede derefter at ringe til Lenovo hvor supporteren straks vidste hvad problemet var det var et program på Lenovoen der hed noget ala Lenovo RComm 5 der skulle fjernes og nu virker alt som det plejer =) ..

Men tak for hjælpen alligevel ..