Avatar billede grafiker1976 Nybegynder
14. juni 2010 - 14:08 Der er 3 kommentarer

Konverter objekt med streg og fyld til kun fyld

Jeg har et bogstav i Illustrator CS4 bestående af fyld og streg som jeg har outlinet /gjort til et objekt, men formen består stadig af streg og fyld. Hvordan får jeg objektet til kun at indeholde fyld, men have samme tykkelse som bogstavet med fyld og farve? Jeg skal ligesom have "smeltet" fyld og streg om til en ting.
Avatar billede prodic Mester
14. juni 2010 - 14:14 #1
Tænker du på noget lign.
View->Pathfinder->Merge?

Du skal muligvis en tur forbi Outline Stroke først.
Avatar billede grafiker1976 Nybegynder
14. juni 2010 - 14:43 #2
Nej, for når jeg bruger denne funktion, får jeg et tyndere bogstav/objekt. Jeg ønsker et bogstav/objekt kun med fyldfarve men med samme tykkelse, som da bogstav/objekt både bestod af streg og fyld.
Avatar billede prodic Mester
14. juni 2010 - 15:08 #3
Så er jeg lidt lost.
Hvis jeg har et outlinet bogstav/object, og outliner min stroke på det bogstav/objekt, så er min samlede tykkelse identisk før/efter Merge.

Tidligere har det været problemer med Stroke, som blev halveret, hvor løsningen var at fordoble ens stroke.
Mig bekendt er det dog længe siden det issue har været tilstede.