Avatar billede lonepeter Novice
14. juni 2010 - 12:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk med N router

Hejsa...

Mine forældre har et trådløst netværk baseret på en Linksys WRT54G2 router hvor på der er koblet en netbook og en stationær pc med en Linksys WUSB54GC usb dongle... - Alle delene også netbooken understøtter kun G standarden.

Problemet er nu at den stationære computer hele tiden falder ud, spørgsmålet er så, tror i at problemet vil blive løst hvis de køber denne her pakke med en N router og N usb dongle?!

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=4007641

Og vil den stationære computer overhovedet kunne køre på N standarden når netbooken stadig køre på G standarden? Synes jeg har hørt at hele netværket skal køre på N før at det virker?!
Avatar billede ghandipower Nybegynder
14. juni 2010 - 13:11 #1
Jeg har selv lige bestilt en N router, og af hvad jeg fandt frem til var at N-netværkt er bagudkompatibelt til G-netværk.

At din stationære computer falder ud, kan være flere årsager men hvis det er rækkeviden som et G-netværk har du snakker om, så er et N-netværk's rækkevidde meget længere..
Avatar billede lonepeter Novice
14. juni 2010 - 13:14 #2
ghandipower, jep, det er netop n netværkets rækkevidde jeg er ude efter... - men spørgsmålet er så om netværket bare hopper nedd på g standarden når den ene computer kun kan køre denne standard??

Hvis netværket bare hopper ned på g standarden så er jeg jo nået lige vidt - så ved du om nogle enheder kan køre n mens andre køre g i det samme netværk?
Avatar billede ghandipower Nybegynder
14. juni 2010 - 19:31 #3
det er lidt svært at gøre rede for lige nu da det ofte afhænger af hvad routeren tillader.
Jeg kan poste mine resultater når jeg forhåbenligt modtager min router imorgen.
Jeg har både udstyr til N og noget der kun kører på G, så vil jeg se hvor meget det påvirker de enkelte komponenter.

Det skulle dog være underligt hvis der ikke lige var en "Expert" der allerede sad med N-netværk og forskellige komponenter der kunne redegøre for det.
Avatar billede lonepeter Novice
15. juni 2010 - 15:29 #4
Har været ude og købe en ny router og usb dongle så vender lige tilbage senere om det virker som det skal :-)
Avatar billede lonepeter Novice
15. juni 2010 - 22:21 #5
Hej igen...

Nu har jeg så prøvet med en N router og en N dongel, og ja det virker som om at netværket kan køre sammen med G enheder, men problemet var bare at det stadig kørte lige ustabilt... - men tror jeg har fået det fikset men en helt tredje router sammen med den oprindelige G dongle... :-)