Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
14. juni 2010 - 00:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CSS Dedicated server

Hejsa, jeg har lige lavet mig en CSS dedicated server, men for at kunne komme ind på den er der noget med nogle porte jeg skal åbne, og det forstår jeg ikke helt, har brugt et par timer på at søge rundt på nettet for at finde ud af det, men da der findes så mange routere som der gør, så er det altså lidt svært at finde ud af, hvordan jeg hel præcist selv skal gøre.. nogen der kan hjælpe mig? jeg har en Level One WBR-6002
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
14. juni 2010 - 01:13 #1
Hej
du kan finde manualen på din router her hvis du ikke har den:

http://download.level1.com/level1/manual/WBR-6002_UM_V1.0.pdf

I den skal du finde det afsnit der forklare hvordan du laver port forwarding.
Det det drejer sig om er at når der kommer noget trafik ind til din router via en pågældende port (f.eks port 80 for www) så skal du fortælle routeren hvilken intern ipadresse den forwarde trafikken til. altså til den IP adresse som din server har..

Du skal så bare lige finde ud af hvilke porte der skal være routed (åbnet) igennem din router for at din CSS server virker..

P.S jeg kunne ikke hente det dokument på det link jeg har lagt til dig så jeg håber du har den selv
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
14. juni 2010 - 01:40 #2
tak, men jeg har ikke selv manualen.. og de porte der skal være åbne er
UDP 1200 (Friends Network)
UDP 27000 to 27015 (Gameport)
UDP 27020
TCP 27030 to 27039
TCP 27015 (SRCDS Rcon port)
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
14. juni 2010 - 05:00 #3
Jeg fandt manualen her:

http://www.retrevo.com/support/LevelOne-WBR-6002-Wireless-Routers-manual/id/23657ag305/t/2/

og hvis du læser på side 78, står det vist hvordan du gør det :)
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
14. juni 2010 - 14:29 #4
efter mit seneste indlæg surfede jeg videre rundt på nettet og fandt netop den manual du linker til og desværre står der ikke hvordan jeg skal gøre :(
Avatar billede ghandipower Nybegynder
14. juni 2010 - 20:00 #5
håber du har taget med i overvejelserne at din upload hastighed skal være umådelig hurtig for at den ikke lagger..
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
14. juni 2010 - 22:18 #6
jamen du skal logge ind i din router, finde det punkt der hedder Port forwarding og så ellers udfylde det skema der kommer frem ligesom det er vist i manualen :-)

det er bedste råd og vejledning jeg kan give dig. eneste anden måde er at du skal have fat på en der ved hvordan man sætter port forwardning op og viser dig det onhands
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
14. juni 2010 - 22:26 #7
Jeg har haft været logget ind på min router og fundet det rigtige sted og prøvet mig frem men har senere hen fundet ud af, at min router ikke understøtter CSS servere. så lig gerne et svar tak.
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
14. juni 2010 - 22:59 #8
OK.
Men hvorfor mener du ikke at din router understøtter det ?
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
14. juni 2010 - 23:03 #9
En hjemmeside med samtlige routere der findes og så vælger man den og spillet man man laver server til i dette til fælde counter og strike og så står der at den ikke understøtter.
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
15. juni 2010 - 06:54 #10
hmm, det tror jeg nu ikke at jeg ville tro på. Jeg er ganske sikker på at hvis du får lavet din port forwardning rigtigt, og derved åbnet for alle de porte der er behov for så vil din router skam sagtens kunne bruges...
Jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle kunne det!!
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
15. juni 2010 - 06:55 #11
smid lige et link til den hjemmeside..
Avatar billede bazze_drengen Nybegynder
15. juni 2010 - 07:01 #12
Her er link til hjemmesiden: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Anden spalte nederst.
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
15. juni 2010 - 14:16 #13
Jamen det eneste det betyder er jo bare at de ikke har nogen guide til hvordan man gør i din router på den der hjemmeside, sq da ikke om den kan det eller ej!!!!

Jeg vil godt vædde min gamle hat på at den sagtens kan!!