Avatar billede alexanderheiberg Nybegynder
13. juni 2010 - 14:15 Der er 20 kommentarer

Gendan pc

En af mine børn har slettet et program på deres pc ( en hp, kender ikke modellen, men en stor 18,4 tommer skærm, kostede 9000 for under 1 år siden.) programmet var finger-aftryks scanner. vi kan derfor ikke logge ind på pc'en, og må nøjes med at logge ind på gæste login. Derfor kan de ikke installere programmere på den.
Nogen der ved om en evt. gendannelse ville løse problemet?
Avatar billede DieselAben Nybegynder
13. juni 2010 - 14:21 #1
Hej
Kunne forstille mig at det drejer sig om protector suite programmer.
Hvis det er ql, så kan du med fordel tjekke dette ud:
http://www.upek.com/support/downloads/
Jeg har selv fixet et lignede problem med ovenstående

Jeg mener ikke du kan gendanne slettede programmer ved gendannelse bagud. (er ikke sikker)Måske kan du finde din sletning under gendannelsesprogrammet, og der vælge en "fortryd/gendan" funktion.
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 14:22 #2
Du kan prøve at starte op i fejlsikret tilstand.
Tryk på F8 under opstart af pc`en og vælg fejlsikret

Når du komme derind, så se billedet lidt anderledes ud, men klik på start, klik på Alleprogrammer, klik på Tilbehør, klik på Systemværktøjer og vælg systemgendannelse.
marker "Gendan computeren". klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i "systemgendannelse" og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede alexanderheiberg Nybegynder
13. juni 2010 - 14:28 #3
Ja, Okay.
Men kan ikke få lov til at installere noget på den
13. juni 2010 - 14:52 #4
Husk at skrive hvilket OS/Styresystem:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede alexanderheiberg Nybegynder
13. juni 2010 - 15:01 #5
Styresystemet er vista.
Haverslev: min pc starter på normal vis når jeg trykker f8
Avatar billede alexanderheiberg Nybegynder
13. juni 2010 - 15:02 #6
Altså en anden løsning på mit problem kunne også være ved nu ikke om det er muligt, men at nulstille koden til administrator brugeren?
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 15:10 #7
Du skal trykke på F8 ligeså snart du starter pc`en.
Den skal komme op med en menu hvor du kan vælge fejlsikret.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Advanced-startup-options-including-safe-mode
Avatar billede hudsonium Mester
13. juni 2010 - 15:42 #8
Prøv at lave en systemgendannelse til et punkt FØR programmet blev slettet:

Menuen Start / Alle programmer / Tilbehør / Systemværktøjer / Systemgendannelse

Det gendannelsespunkt du vælger SKAL være før programmet blev slettet. Du mister ikke rå data der senere er blevet gemt. Du mister kun eventuelle installationer af andre programmer i mellemtiden, men de kan installeres igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2010 - 15:46 #9
#8
Er det ikke det de allerede er ved at hjælpe med?
Og hvorfor lægger du det som et svar?
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 15:50 #10
#8 endnu et bevis på, at folk ikke læser indlæggene!
Avatar billede hudsonium Mester
13. juni 2010 - 16:02 #11
Under 1 minut tog det John at poste kritik. Udmærket.. *suk*

Jeg vælger det som et svar til hans spørgsmål, fordi det er et muligt svar til spørgsmålet - er det så forkert eller hvad? Systemgendannelse har virket for mig tit.

Mit svar går udenom den fejlsikrede tilstand, der som han skriver, ikke rigtig starter når han prøver.

Anders
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 16:16 #12
LOL
Avatar billede joak0334 Nybegynder
13. juni 2010 - 17:17 #13
#9 og #10 Hans løsning er da også 10 gange nemmere og mere overskuelig end hvad der tidligere har været foreslået ;)
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 17:22 #14
Lol samme bruger måske ?

Tja har i prøvet at udføre tingen som "ikke" admin ??
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 17:28 #15
joak0334 > hvad med at se på disse:
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/joak0334
Avatar billede alexanderheiberg Nybegynder
13. juni 2010 - 19:50 #16
Tak for svarene
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2010 - 21:52 #17
#13

Det ændrer ikke på at det forslag allerede ER stillet!
Han kunne f.eks. komme med yderligere info, hvis han mener at det skal uddybes lidt men kun lægge det som en kommentar.
Det er vist det rigtige at gøre.

Derved lader man ikke andre "tage slæbet" og selv høste fortjenesten :)
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 22:02 #18
vi kan derfor ikke logge ind på pc'en, og må nøjes med at logge ind på gæste login.
Hvad får man lov at ændre i det log in :-)
Avatar billede hudsonium Mester
13. juni 2010 - 22:04 #19
#17

Ved du hvad, John - jeg er faktisk ligeglad med pointfortjeneste, jeg ville sådan set bare hjælpe og fortælle hvad JEG ville forsøge at gøre i hans sted. Jeg synes ærlig talt du har lidt for travlt med at brokke dig. Og om jeg skriver det som kommentar eller svar, kan vel være dig ligegyldigt, da spørgsmålsstilleren vel kun giver point for svar der har virket.

Som joak skrev (#13) - min løsning var en lidt lettere tilgang til de første forslag der kom.
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 22:11 #20
En gæstekonto er en konto for brugere, der ikke har en permanent konto på din computer eller dit domæne. Den giver andre personer mulighed for at bruge din computer uden at få adgang til dine personlige filer. Brugere af gæstekontoen kan ikke installere software eller hardware, ændre indstillinger eller oprette adgangskoder