Avatar billede valbyly Nybegynder
12. juni 2010 - 16:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvide og blå stik er der kvalitets forskel?

Som overskriften siger, der er hvide og blå stik til skærmen. Er der kvalitetsforskel? på min nye Acer Aspire stationær, er der kun indgang for blåt stik.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 18:10 #1
??
Er det VGA (blå) og DVI (hvid) du hentyder til ?
Hvis ja, så er der står forskel da VGA kun er til analog signal og DVI er til digital siganal
http://politiken.dk/tjek/digitalt/testdigitalt/testbillede/article473624.ece

Men er det 15 bens VGA stikket du har, både i en blå og hvid udgave, så vil der højstsansynlig ikke være nogen kvalitets forskel i billede kvaliteten.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 18:11 #2
så er der står forskel.... - skulle være så er der STOR forskel...
Avatar billede valbyly Nybegynder
12. juni 2010 - 18:23 #3
Tak for dit svar. Ja det mente jeg også nok. Surt at der kun er VGA stik til mit bundkort. jeg har åbenbart købt for billigt.
Det kan ikke engang sættes et nyt grafikkort i, jeg har ellers et bedre liggende. Læg venligst et svar:)
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 18:30 #4
Er der ingen ledig Pcie slot i den model, til et ext. grafikkort ?
Avatar billede valbyly Nybegynder
14. juni 2010 - 17:30 #5
Hov! jeg ved ikke om jeg svarede fyldestgørende på dit spørgsmål.
Jo der er et enkelt PCI  slot, men computeren er på ydersiden kun 10 cm. så der er ikke plads til meget. Men på grund af dit link fandt jeg ud af, at kortet har en HDMI udgang. Jeg vil alligevel købe en ny monitor, så med HDMI skulle det så gerne blive bedre.