Avatar billede dirkdiggler Nybegynder
22. juli 2001 - 11:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

COUNTERSTRIKE PÅ EN ADSL 2MBIT FRA TDC

Vi har 20 PC-ere der skal sættes op til at spille Counterstrik på netttet. Normaltvis bestiller vi en 2Mbit \"Fastlinie\", men spørgsmålet er, om vi f.eks. kan køre CS med etc. 1 2Mbit ADSL pr. 4 maskiner, da dette ville være en væsentligt billigere løsning for os? Jeg kan forestille mig, at den indgående linie er nok til 4 pc-ere, men er 512kb udgående trafik, nok til at trække 4-5 pcere i CS? Håber på et hurtigt svar, da vi skal til at bestille :-)
Avatar billede the_email Nybegynder
22. juli 2001 - 11:50 #1
Ja ja det er mere end rigeligt, jeg har 256/128 ADSL fra TDC, og jeg kan spille med 2-3 på den forbindelse alene.

Hvad er forskellen på Fastlinjen og ADSL, for hvis begge kører 2mbit er det vel billigst at vælge ADSLen, og også hurtigst for så får i jo en 8 eller 10 mbit forbindelse, men kan i bundle så mange ADSLer på samme sted, det kan vist ikke så vidt jeg ved.

TheEmail.
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
22. juli 2001 - 14:42 #2
du kan selvfølgelig godt søtte 4 computere til en 2 mbit forbindelse.... men nu hvor du siger du har 20 computer. Er det til en netcafe eller noget i den retning ? for hvis det er det vil jeg ikke mene at 128 kb at sende med er nok. Hvis man tager på netcafe er det for at have det nyeste af det nye og ping 20-25. Sådan vil jeg have det! jeg ville næsten syntes det ville være mere smart så at på et 512/512 abonnement fra cybercity også kun sætte 3 computer til. og så 2 eller 4 til den sidste. dermed vil du få en bedre forbindelse og bedre spil oplevelse.prisen pr. måned vil da være ca. 4150 kr. hvor det ved TeleDK 2048/512 vil være 3800 så omkring 350 kr. om måneden. men ved TeleDK abonment kan du jo så også downloade MEGET hurtigere.... men det kommer alt sammen an på hvad du skal lave. men hvis i fx. er en klub der har fået fat i et hus, og gerne vil have så i kan mødes og game over inet. så vil det være en bedre ide.

Men du skal ikke købe fastnet.!

håber du fandt dit svar selv om det var lidt indviklet =)

Zoster
Avatar billede dirkdiggler Nybegynder
22. juli 2001 - 18:05 #3
Takker for svarene, Zoster har luret, at der er tale om en netcafe :-))

Men spiller man somregel ikke CS på opasia servere, eller er det mere almindeligt på udenlandske servere? Man burde vel godt kunne få en ping 20-25 stykker med en \"512/128\" til hver pc (2024/4  / 512/4 ) - eller hvad?

Hvis man iflg. beregningerne dl 8 gange mere end man sender når man spiller cs, så burde en 512/128 vel være mere velegnet end en \"170/170\" ?
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
22. juli 2001 - 22:32 #4
ja helt sikkert! spiller ikke meget CS over inet. Dels pågrund af min computer men mest fordi jeg ik vil bruge de 350 det koster at købe HL i original version. :)