Avatar billede oppes Seniormester
10. juni 2010 - 13:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fra cd til mp3

Jeg har nogle gamle cd'er som jeg vil gøre til mp3 filer- hvordan skal jeg bære mig af?
Avatar billede oppes Seniormester
10. juni 2010 - 13:17 #1
altså de er lyd cd'er med tale .
Avatar billede ibs67 Nybegynder
10. juni 2010 - 13:27 #2
har du prøvet at inpoter dem via medie player
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2010 - 14:17 #3
Avatar billede oppes Seniormester
10. juni 2010 - 19:43 #4
der er ju mange programmer hvilken skal jeg vælge?
10. juni 2010 - 19:57 #5
Nu fremgår det jo ikke hvilket styresystem du bruger:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Men WindowsMediePlayer kan exportere til *.MP3 format ...
Avatar billede valbyly Nybegynder
11. juni 2010 - 23:40 #6
Jeg har prøvet 2 gange at gå ind på linket fra #3 begge gange meddelte Avast antivirus, at der var opdaget en trojaner.
12. juni 2010 - 10:05 #7
#5 !!

...Men WindowsMediePlayer kan exportere til *.MP3 format ... ...
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
13. juni 2010 - 10:42 #8
Ellers er der også FreeRip

Den kan gemme som en del formater ud over mp3 (nogle med mindre kvalitets-tab), og den slår selv CD'en op på nettet så du slipper for at navngive alle numre osv selv..

http://www.freerip.com/
Avatar billede ThomasGordonAA Nybegynder
13. juni 2010 - 19:28 #9
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 19:39 #10
Der er utrolig mange virusser når du søger på ting som "free wma converter".

Prøv at læse en guide som de her (alle på dansk):
http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Rip_CD%E2%80%99er_med_CD-EX
http://www.codecs.dk/?Guides/HvordanRipperJegLydsporetFraEnDigitalMusikCD/240
http://www.piratgruppen.org/spip.php?article390

Jeg kan garantere dig at hverken Exact Audio Copy eller CDex er virusser.
13. juni 2010 - 19:41 #11
<oppes>: Skal du vide mere ?
Bemærk #5 - så det skulle ikke være nødvendig med 3. parts programm(mer) ...
Avatar billede oppes Seniormester
02. juli 2010 - 04:07 #12
altså de filer på cd'n som jeg hae er lydfiler -tale- som fyller meget og jeg vil brænde dem som mp3 så slipper jeg med en cd i stedet for 10.
Jeg har noget på min komputer som heder  Switch sound file convert på min anden komputer men jeg ved ikke hverefra den er kommet jeg ville ha sådan program til maskinen med vista home styresystem.
Det der med mediaplayer kan jeg ikke finde ud hvordan?
02. juli 2010 - 06:53 #13
Nøøøj - du findes endnu *S* ?

Gentager:

#5 + #7 ?
Avatar billede oppes Seniormester
02. juli 2010 - 08:51 #14
ja, jeg finns - men hvad beyder det du siger at jeg sætter cd'n i og så kommer det som mp3 i mediaplayerrrrrr og hvs man så bændr det med mediaplaer er det mp3 format som finns på cd'n- eller?
02. juli 2010 - 09:59 #15
WindowsMediePlayer - ["RIP" fra CD] menu punktet... I menuen kan du så vælge at OUTPUT skal være .MP3 formatet. Så vælger du HVOR på PC'en at *.MP3 filer skal oprettes ...
Avatar billede oppes Seniormester
02. juli 2010 - 22:44 #16
ok. det skal jeg prøve det lyder ju enklast
Avatar billede oppes Seniormester
03. juli 2010 - 13:36 #17
Tak for interesse jeg fik mest at vide fra karisse så alt fungerer og det enkelt . Så tak til alle. karisse får pointerne.
03. juli 2010 - 16:10 #18
Ping...
(Det var et [svar]...)