Avatar billede patrick14 Nybegynder
09. juni 2010 - 18:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af webhotel

Hej

Jeg har købt et domæne hos domaindirect.dk, hvordan kommer jeg igang og hvad skal jeg bruge??
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. juni 2010 - 18:35 #1
jeg følger lige med i denne..
Avatar billede leif Seniormester
09. juni 2010 - 18:39 #2
Men har du kun købt domæne eller også Webhotel ?
Avatar billede bellizzy Nybegynder
09. juni 2010 - 18:58 #3
Altså du har et købt domæne. Et domæne i sig selv kan du ikke rigtig bruge til noget. Du bliver nødt til at forbinde domænet med en host(som kaldes webhotel). Jeg mener at domaindirect har et 100mb gratis webhotel, som du frit kan bruge. Det kan du vist bare bestille. Så skal du bare skrive dit domæne, og så mener jeg at domaindirect selv beder dk-hostmaster om at få det flyttet, hvor du så skal ind og godkende det(alt det vil du selvfølgelig få mail på).

Hvis du allerede har et webhotel og bare skal have lavet en hjemmeside, er det en lidt anden sag.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
09. juni 2010 - 19:27 #4
Jeg har domæne og deres gratis webhotel, jeg kan bare ikke finde ud af at lave en hjemmeside. Jeg er 100% nybegynder i det.
Avatar billede Trez Seniormester
09. juni 2010 - 21:20 #5
Der er stor forskel på opsætning af webhotel og at lave en hjemmeside.

Opsætningen er mere eller mindre gjort for dig, eneste du egentlig skal er at sætte e-mail og evt. sql database op.

De har også web applikationer du kan installere (mener det er det de kalder det) så som Joomla, Wordpress osv.

Mht. at lave hjemmesiden er der tonsvis af sider derude med guides til hvordan du starter.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
09. juni 2010 - 21:47 #6
Hvordan kan det være at når at jeg på min administrations side ændre mappen smf at der indeholder forummet til forum sådan at man skriver www.noget-ot.dk/forum istedetfor www.noget-ot.dk/smf

At så kommer det til at se sådan ud:

Før ændring: http://i49.tinypic.com/t7df7m.jpg

Efter ændring: http://i50.tinypic.com/33cu3xs.jpg
Avatar billede patrick14 Nybegynder
12. juni 2010 - 17:54 #7
Er der virkelig ingen at der kan hjælpe??
Avatar billede akyhne Nybegynder
06. juli 2010 - 02:11 #8
Du skal rette stierne til dit forum. Dette gøres nemmest med filen 'Repair Settings': http://download.simplemachines.org/?tools
Avatar billede patrick14 Nybegynder
15. januar 2011 - 00:24 #9
Lukker
Avatar billede patrick14 Nybegynder
15. januar 2011 - 00:24 #10
.