Avatar billede johmy Nybegynder
08. juni 2010 - 17:40 Der er 2 kommentarer

Hjælp til valg af fixie cykel

Hej derude
Jeg skal til at købe mig en fixie cykel og overvejer enten at købe en "Fuji Track" - http://cykelbanditten.dk/fuji.htm
eller en "2010 Vilano Single Speed/Fixed Gear Fixie Track Bicycle" - http://www.roadbikeoutlet.com/single-speed-fixed-gear-fixie-bicyles/2010-vilano-single-speed-fixed-gear-fixie-track-bicycle.html
Fuji Tracken har ikke bremser overhovedet og kommer til at koste 1050 ekstra at få lavet om til semifixie. 2010 Vilano cyklen er en del billigere (hvis man regner væk fra told osv), men jeg er ikke en cykelekspert så kan i fortælle mig hvad der er bedst at købe kvalitetsmæssigt?
På forhånd tak
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
12. november 2010 - 11:41 #1
Hejsa Johmy

Det kommer lidt an på hvad du ønsker for en type cykel. Nå du mener semifixie eller semifix tænker du så på flip-flop nav der med bremser giver mulighed for singlespeed med friløb?

Jeg vil anbefale dig at bygge cyklen selv ud fra dele du selv har valgt. Alternativt kunne du selv vælge delene og få hjælp af en ven eller en lokal cykelbix (mange betaler dig fra dette hos f.eks. TBS i Rantzausgade). Denne proces giver dig et mere indsigtsfuldt projekt hvor du lærer din cykel 'at kende'.
Der er efterhånden ved at være et par webshop i Danmark der har fornuftige dele. Helt personligt vil jeg anbefale dig at tjekke www.fixedgear.dk ud for dele hvis du skal bygge din egen custom fixie cykel.

Hvis du beslutter dig for en samlet løsning er der mange der taler positivt om Fuji Track. Du kan også få bygget en custom cykel op omkring det stel i TBS.
Avatar billede mtolderlund Nybegynder
15. februar 2011 - 01:11 #2
du skal vælge en fuji og sætte en bremse på.

jeg køre selv "fix" og har kørt på fuji flere gange.
jeg ville selv engang bygge min egen fix, men det er meget dyrt. hvis du vil bygge en selv så ta' en gammel racer og begynd at købe dele så vil du få en fix til sidst:)