Avatar billede casper95 Nybegynder
07. juni 2010 - 16:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Organiser RIGTIG mange mails Gmail

Hejsa alle eksperter :)

Jeg har en Gmail konti, hvor der ligger næsten 2500 emails i indbakken hulter til bulter som ikke er læste fordi jeg har brugt et mail program og dropper det da der faktisk ingen grund er til det.

Man kan markere en side og vælge at de skal markeres som læst, men det tager jo en uendelighed, der bør da være en måde at gøre det enklere på?

Jeg vil også oprette mapper til f.eks. Facebook, hvor alle de mails jeg får fra Facebook flytter jeg derover. Men jeg har ufattelig mange mails og er der en nem måde at flytte dem alle på frem for at bruge timer på det?

Er åben for tips og tricks. Og hvis det er nemmere vil jeg da gerne hjælpes via fjernsupport :-)
Avatar billede Essebesse Nybegynder
07. juni 2010 - 17:09 #1
1: Lige under knappen ''Arkiver'' i din indbakke, er der noget der hedder
''Vælg: Alle'' (du trykker på alle). Så går du over og klikker på ''Flere handlinger'' og vælger marker som læst. Voila!

2: Du trykker igen på ''Vælg: Alle'', går hen under ''Flyt til'' og vælger ''Lav ny''. Så skriver du Facebook (eller hvad den nu skal hedde) og trykker ok. Voila!
Avatar billede casper95 Nybegynder
07. juni 2010 - 17:16 #2
Essebesse:

1. Gjorde jeg også. Men der er noget der hed marker alle 2500 mails, så nu er det som det skal være.

2. Hvordan? Jeg har lavet en Etiket, som Google kalder det. Hvordan gør jeg sådan at jeg kan markere alle mails fra Facebook? Fordi hvis jeg søger efter Facebook dukker der en masse mails op fra Facebook, men når jeg markere dem alle, er der kun en knap der hedder "Flyt til indbakke"? Og ikke "Flyt til" som jeg skal bruge?
Avatar billede bmpi Nybegynder
07. juni 2010 - 17:40 #3
Du kan oprette et filter, så ikke bare nuværende mails fra Facebook men også alle fremtidige mails fra Facebook organiseres i en mappe/etiket.

1. Gå ind på en mail fra Facebook
2. Klik på Flere Handlinger og derefter "Filtrer meddelelser som disse"
3. Gå opsætningsguiden igennem og sørg for at afkrydse, at den også skal filtrere eksisterende mails.

Fremover vil alle mails ryge i Facebook-etiketten/mappen.
Avatar billede casper95 Nybegynder
07. juni 2010 - 17:52 #4
bmpi > Mange tak for svaret. Dog ligger de stadig i indbakken, kan man ikke gøre sådan at de permanent flyttes?
Avatar billede bmpi Nybegynder
07. juni 2010 - 19:31 #5
Jo, det gør du i filter-indstillingerne, når du opretter det. Efter du første gang klikker Næste Trin, får du ca. 7 checkboxes, hvor den øverste hedder "Spring indbakken over".

Du kan ændre det på dit nuværende filer ved at gå ind under Indstillinger>Filtre og vælge redigér ud for dit filter. Klik herefter på Næste Trin, og så kommer du til stedet med valgmulighederne.
Avatar billede casper95 Nybegynder
07. juni 2010 - 20:03 #6
Jeg bukker og nejer :-)

Pointene er hermed dine :-)