Avatar billede marjoe Nybegynder
07. juni 2010 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Feedback og råd søges........marjoe.dk

Hej

Kan jeg få lidt feedback på min side www.marjoe.dk og www.marjoe.se

Det er en ordinær dandomain shop, og lavet af mig selv(amatør)

Faktisk går det ret godt med salget, men tænker om salget kan øges med mere proff. design?

Giv mig din første gangs indtryk når du træder ind i shoppen ....
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. juni 2010 - 15:48 #1
jeg er måske gammeldags men en sød pige istedet og så til hende og ham i stedet. ellers er siden pæn men den indsatte rude er dominerende efter min mening.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 18:57 #2
Hvem er siden egentlig til?

Der står "Jewellery for men", og der er vist et stort billede af en mandlig model - men så står der "Smykker til ham & hende" i boksen ved siden af - ovenikøbet står der "herresmykker i unikke design" i næste linje - så står der dog "Smykker til rigtige mænd og trendy kvinder" i boksen under - men med småt herunder står der "DKs største udvalg ... til mænd"?

Det bliver lidt svært at være helt med... Og selve siden er meget mørk og mandspræget.

Selve designet er pænt, men dog igen meget mørkt og dermed mandspræget. Pas desuden på, at dine betalingskort ikke fanger fokus, blot fordi de er farverige - vent med dem til selve betalingssiden fx. Og drop dog (eller formindsk i det mindste) komplet ligegyldige elementer som "Bliv fan på Facebook". Her er det næsten det første, der fanger øjet, da det har en meget tydelig kontrast til sidens farver.

Et råd til selve designet vil være at få kvikket din menu en smule op. Pas her også på, at du ikke har alt for mange menupunkter i en hovedmenu.
08. juni 2010 - 07:40 #3
Waaaw!  Hvis det er saadan du laver websider som amatoer saa ville jeg godt se hvad det ville blive til hvis du begyndte som professionel.  Jeg finder at siden er fremragende - med et par kommentarer fordi du bad om dem.

Det jeg finder afgoerende for saadan en webside er om den har en klar maalgruppe og om den har et klart budskab til denne maalgruppe.

Det synes tydeligt at maalgruppen er maend, yngre, modebevidste maend med en vis disponibel indkomst.  Smykkerne har et maskuling design, siden selv har et maskuling design, og billedet understreger det fint.

Det visuelle budskab maa saa vaere at der findes mange muligheder for at maend kan bruge smykker, til betalbare priser, til at saette prikken over i'et med sit udseende og understrege sin personlighed.  Dette visuelle budskab gentager du i ord, "Smykker til mænd handler om selvtillid - Flere  mænd køber i dag smykker til sig selv. Herresmykkerne findes i rigtig mange nuancerede afskygninger, fra meget diskrete ringe eller armbånd, til de vildeste designs. Men når alt kommer til alt, så handler alle smykkerne om selvtillid og stil...." men man skal lede efter det og paa en side med den kryptiske titel "Pleje/samarbejde."  Placer det paa forsiden, en kort sammenfatning i en paen tekstbox taet paa billedet, og maaske med kursive bogstaver.  Du kunne skaffe plads ved at goere den lyseblaa box mindre (den fylder for meget for hvad den siger) og lav et mere intuitivt link til den fulde tekst.

Det er maaske lidt forvirrende naar du fokuserer saa tydeligt paa maend saa at snakke om "Smykker til ham & HENDE - HERREsmykker i unikke design."  Jeg er ikke sikker paa hvad loesningen er, maaske "Smykker til rigtige maend men ogsaa til trendy kvinder.." eller noget i den retning.

Jeg har ikke gennemproevet funktionerne med at vaelge varer, fylde, kikke paa, og rette paa indkoebskurven,  afgive bestilling, o.s.v.  Jeg gaar ud fra at de fungerer perfekt.  Jeg synes godt din "forstoerrelsesglas" funktion til at kikke paa de enkelte smykker.  Den har jeg ikke set foer.  To detaljer:  Den printer du har paa nogle af siderne med link til at trykke ud synes jeg er lovlig lille, og jeg kunne godt have brugt en "tilbageknap" til fra undersiderne at komme tilbage til forsiden.

Jeg ved ikke, jeg synes teksterne for de enkelte smykker er lidt korte og siger ikke meget mere end teksten paa forsiden.  For eksempel dit "Armbaand Red," du kunne godt have givet en lille historie om hva dmaterialerne er, hvordan det lukkes (sidder der en haegte eller skal man binde en knude?) hvem der har designed det, "passer godt sammen med ...." o.s.v.

Med hensyn til design detaljer har jeg ikke noget at tilfoeje.  Jeg synes det er lykkedes fint og det hele passer godt sammen.
14. juni 2010 - 20:14 #4
marjoe, du bad om feedback paa din webside.  Det ville vaere godt med lidt feed-back til det feed-back du fik.  Har du modtaget indlaeggene?  Var de til nogen hjaelp?  Forventer du flere indlaeg (det sker ikke saa tidt paa spoergsmaal der er over en uge gammel og uden nye indlaeg de sidste adskillige dage)?  Hvis ikke var det maaske tiden at lukke spoergsmaalet saa det ikke laengere staar som aabent i min (og andres) liste af indlaeg.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2010 - 10:01 #5
Utålmodig?
7 dage er ingen krig.
Avatar billede marjoe Nybegynder
18. juni 2010 - 14:31 #6
hej til jer alle.

Super mange tak for svarene, og det er noget jeg vil kikke på.

Det er meget værd at få andres bemærkninger.

Ha en god dag.

John D
www.marjoe.dk
Avatar billede Smykkefreak Nybegynder
15. februar 2011 - 14:52 #7
Super flot side
Jesmo
http://somo-art.dk
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2011 - 19:41 #8
Hvilken relevant og brugbar feedback du bidrog med her.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-9-5
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2011 - 19:42 #9