Avatar billede xavlep Nybegynder
05. juni 2010 - 17:41 Der er 6 kommentarer

znote 6625wd card reader / kortlæser forsvinder pga (?) Windows 7

Jeg har opgraderet fra Vista til W7 64 bits (ultimate på eng.) på min Znote 6625wd for et par måneder siden. Jeg fik et første problem med dvd-drevet, som er nu løst (se om det længere ned).
Nu er den gal igen med kortlæseren. Computeren reagerer ikke når jeg propper en SD kort i kortlæserenen, og jeg kan ikke se noget kort via Windows Explorer / Stifinderen selvom der er et kort i læseren.

Som sagt har jeg haft et lignende problem med dvd-drevet som forsvandt i forbindelse med opgradering til W7. Problemet er blevet løst, se hvordan her: http://www.eksperten.dk/spm/900888. Jeg har forsøgt at  komme tilbage til de oprindelige indstillinger in bios'en, men så kan jeg hverken se noget kort eller dvd-drev.

Jeg kan ikke afgøre om problemet opstod i forbindelse med at jeg opgraderede (jeg tager ikke så mange billeder! kan i hvert fald ikke se at jeg har lagt billeder på pc'en efter opgraderingen) eller om det er noget som er sket siden, i forbindelse med en windows update for eks.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
05. juni 2010 - 19:56 #1
Hmmm ja, en driveropdatering måske, men bliver nok svært at finde Zepto-drivere til Windows 7, da virksomheden jo er gået konkurs... eller måske en defekt i computeren.
05. juni 2010 - 20:07 #2
ftp://ftp.zepto.dk/
Og i den retning...
Avatar billede xavlep Nybegynder
05. juni 2010 - 20:09 #3
Ja, Zepto kan jeg ikke helt regne med her^^
Hardware fejl er en mulighed, men det ligner bare så meget den første fejl, som viste sig at være softwarerelateret, at det får mig til at tro at det er softwarerelateret.
Avatar billede xavlep Nybegynder
05. juni 2010 - 20:11 #4
@Larry: de drivers der er på ftp'en til min model er hhv. fra 2007/2008.
Avatar billede steelman Novice
08. april 2011 - 19:54 #5
Fandt du en løsing på det? Kunne nemlig godt bruge nogle drivere...
Avatar billede xavlep Nybegynder
11. april 2011 - 08:50 #6
Nej, jeg opgav og købte en USB kortlæser til 80 kroner ... et par uger før computeren brændte sammen :)