Avatar billede ole8 Nybegynder
03. juni 2010 - 18:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange primtal er der

Hvor mange primtal er der i mængden af naturlige tal snittet med [0;10 000]

Dvs. hvor mange primtal er der i de første 10 000 naturlige tal.
Avatar billede ole8 Nybegynder
03. juni 2010 - 19:06 #1
Hvorfor er der ingen, der vil hjælpe mig ?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2010 - 19:09 #2
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2010 - 19:10 #3
Den vigtigste grund til at folk ikke vil hjælpe dig er, at du ikke vil lukke dine spørgsmål.

Det har du fået at vide mange mange mange gange!!!!!

Tag nu lige og luk dem........

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/ole8
Avatar billede ole8 Nybegynder
03. juni 2010 - 19:48 #4
Jeg er interesseret i de første 10 000 naturlige tal. Der er mange smukke identiteter, fx

257 = 2^2^3 + 1, det er Fermat tal.

Kan du andre af denne type naturlige tal ? perfekte tal, kubik-tal osv
Avatar billede ole8 Nybegynder
03. juni 2010 - 19:48 #5
41 er et primtal! giver summen af de første  seks primtal  (2, 3,5, 7,11 ,13)

134 = 3^3 + 5 ^3
03. juni 2010 - 20:25 #6
vejmand, selv skipper jeg totalt spoergsmaal fra medlemmer der har mange aabne spoergsmaal.  Der kommer flere interessante spoergsmaal end jeg har tid til at deltage i, saa jeg vaelger spoergsmaal fra de "collegaer" der soerger for at holde orden paa deres spoergsmaal.  Derfor undlod jeg, for eksempel, at slaa svaret paa dette spoergsmaal op.

Paa denne maade prioriterer jeg min tid og beskytter mig mod at blive haengende i for mange evigheds-aabne spoergsmaal. Det har ikke meget opdragende virkning fordi der som regel er andre der springer ind og svarer.
Avatar billede ole8 Nybegynder
03. juni 2010 - 22:39 #7
Det var ikke pænt sagt.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2010 - 22:44 #8
ole8 >> Det er muligt du ikke synes det er pænt sagt, men det er bestemt heller ikke pænt at blive ved med at oprette spørgsmål på Eksperten, og så ikke give feedback, og ikke lukke de spørgsmål du har fået svar på......
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2010 - 22:51 #9
ole8 >> Du har siden d. 21/9-2007 oprettet 44 spørgsmål her på Eksperten.

Og du har lukket 7 af dem!!!!!

Så kan du da ikke undre dig over, hvis folk er lidt tilbageholdende med at hjælpe dig.......