Avatar billede hellfishdk Nybegynder
02. juni 2010 - 12:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Valg af sprog i desktop applikation

Hej

I min desktop applikation, vil jeg gerne have at der skal kunne vælges sprog. En variabel gemmer sproget, som er "dansk" pr. default. Når man så vælger et andet sprog, så skal applikationen "refreshe", og vises med det valgte sprog.

Det kan jeg så ikke få til at virke. Jeg har forsøgt mig med Application.Refresh, this.reload/refresh, form1.load. Men intet har virket. Hvad kan jeg gøre?

//hellfishdk
Avatar billede Syska Mester
02. juni 2010 - 13:51 #1
Det er ikke meget information du kommer med hvor du får dine informationer om hvad det hedder på andre sprog.
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
02. juni 2010 - 22:26 #2
Jeg fandt ud af det :) Takket være din forespørgelse, om at komme med flere informationer. Det fik mig til at sætte mig ned, og se hvad jeg skulle prøve at beskrive, så du kunne få en idé om hvad mit program gør.

Det fik mig til at se at jeg ikke skal bruge en applikation.restart eller noget. Jeg skulle bare kalde mine metoder igen. Jeg har en sprog variable i min applikation, som sætter det aktuelle sprog; denne variable bliver anvendt i hele programmet. Så ved at ændrer den, og kalde samme metoder som der kaldes ved program start, så jeg  opnå den ønskede effekt.
Avatar billede Syska Mester
02. juni 2010 - 23:48 #3
Nice ...

svar hvis du mener mit hint gav hjælp. Men bestemt ikke 200 point værd.
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
03. juni 2010 - 00:47 #4
så deler vi