Avatar billede evalon Nybegynder
02. juni 2010 - 08:37 Der er 2 kommentarer

"Parkering" af domæne, der skal pege på anden webhotel udbyder?

Hej eksperter :-)

Ja, en måske lidt kryptisk overskrift, der dækker over:

Jeg får formentlig et .dk domæne, der ikke kan oprettes hos den webhotel udbyder jeg får. Jeg har derfor behov for at "parkere" domænet et sted, hvor de kan arbejde med .dk domæner og så "pege" det på den webhotel udbyder jeg får.

Kender i sådan et "parkeringssted"? Og er det enkelt at have med at gøre, eller ikke så enkelt at sætte op?

Venlige hilsner

Jesper
Avatar billede agermose Nybegynder
02. juni 2010 - 09:06 #1
flere muligheder - det bedste ville jo være at du kunne pege IP adressen over på den server hvor dit andet webhotel ligger. Det vil formentlig ikke virke, da de så i første omgang skulle kunne oprette DK domænet til webhotellet.

så er der den enkle mulighed, at du kan sætte dk-domænet til at redirecte, men så ser du fremadrettet ikke dk-domænet men det domæne, der er på dit (udlandske) webhotel. Det er formentlig ikke det du vil.

HTML frame? ikke fedt, men det vil da virke sådan at dk-domænet står i browseren.

endeligt er der den mulighed, at du køber dig et linuxbaseret webhotel og opretter en ".htaccess" fil hvor du skriver et par linier i, som laver en "proxy" forbindelse. Så kører alt trafik via dit danske webhotel. Jeg vil tro det ødelægger ideen på to måde, 1) statisik og 2) trafikmængden via det danske webhotel - og, ja, fejl finding :) Trafik, der tænker jeg på hvorfor du i første omgang ikke bare har et dansk webhotel - måske pga. indholdet eller mængden... da jeg antager du ikke har et dansk webhotel når du siger de ikke kan håndtere DK domæner :)

Der er ikke noget af det, der er svært, men heller ikke noget af det, der er godt.

Hilsen
Jan Agermose
Conviator ApS
Avatar billede evalon Nybegynder
02. juni 2010 - 09:23 #2
Hej Jan

Hmmm... "tak" for det - "" tegn fordi de løsninger du beskriver ikke  er en optimal løsning på dét jeg gerne vil, men til gengæld en afklaring af, at det ikke lader til at være helt enkelt at gøre.

Så tak for inputtet! Jeg vil søge en anden løsning.

Venlige hilsner

Jesper