Avatar billede neess Nybegynder
01. juni 2010 - 19:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NHibernate generering af klasser

jeg leder efter et værktøj som kan genere klasser og mapningsfiler ud fra en mssql database.

findes der nogen gode værktøjer til det?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2010 - 19:59 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2010 - 20:01 #2
Men er det et problem selv at skrive klasser og mapping?

En af de store styrker ved Hibernate er jo netop at du selv kan vaelge den helt rigtige mapning.
Avatar billede keysersoze Guru
01. juni 2010 - 20:10 #3
Kig på Entity Framework som kommer med .NET Frameworket - det havde sine svagheder i version 1 med i version 4 med .NET 4.0 ser det ud til at fungere ganske fint.
Avatar billede neess Nybegynder
01. juni 2010 - 20:21 #4
Nhypernating mapning virker ikke helt tosset.

Arne ja det er rigtigt man kan skrive alle sine klasser og mapning som man har lyst til.

Men f.eks. alle ens alm attributter på tabbelerne vil man jo ofte gerne have med i sine klasser.

Så er det jo fjollet selv at skulle skrive klasser til alle tabeller, hvis man kan få basis versionen foræret. Så kan man jo altid udbygge og tilpasse.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. juni 2010 - 01:09 #5
Nu kendes konteksten hvormed du spørger ikke, derfor er det svært at vejlede.
Men hvis du blot ønsker noget simpelt, så prøv SqlMetal: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb386987.aspx

Spørgsmålet er også hvad du gerne vil opnå, vil du sidde og fedte rundt på gammeldags manér med egne klasser, stored procedures osv. eller vil du gå ORM-vejen?
Her er NHibernate et bud, hvis du godt kan li det mere grafisk så er der LinqToSql eller LinqToEntities. Et lille råd, brug ikke LTE medmindre det er V4 som keysersoze siger.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2010 - 03:30 #6
et svar fra mig
Avatar billede neess Nybegynder
03. oktober 2010 - 16:31 #7
Jeg ente med at bruge NGen.
Den tager også lister med, istedet for kun at henvise til ID som NMG gjorde.