Avatar billede Mirub Nybegynder
01. juni 2010 - 16:55 Der er 6 kommentarer

Prioritering af processer i Vista

Har for nylig investeret i et smart fladskærms-tv som kan gå på nettet og vise mediefiler fra ens pc.
Efter at jeg har koblet det til netværket, oplever jeg dog at en del processer især i opstartsfasen bruger en del processorkraft og æder lidt ram, i en grad der sløver opstarten af andre programmer.

Derfor tænkte jeg om der er nogle steder man kan prioritere rækkefølgen, eller på anden måde sætte en begrænsning på, sådan at opstarten af pc'en bliver mere glidene.

De processer som jeg har lagt mest mærke til er:
wmpshare.exe
wmpnetwk.exe
wmplayer.exe
Især wmplayer.exe optager en hel del.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2010 - 17:18 #1
det kunne godt være det her kunne gøre det for dig

http://processhacker.sourceforge.net/

du kan dobbeltklikke på enkelte strenge eller højre klikke - man kan sætte priorotet op og ned i en håndevending

men pas lige på så du ikke ødelægger noget

m.v.h
Avatar billede Vandreren Novice
01. juni 2010 - 19:39 #2
De pågældende exe-filer hører til tjenesten "Windows Media Player Network Sharing Service". Du kan deaktivere den tjeneste, hvis du ikke ønsker at benytte den, og dermed spare på systemressourcer. :)
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2010 - 07:16 #3
man behøver ikke mere lede efter hvad hedder nu den service der kører -det kan man se og gøre noget ved direkte
det man gør i programmet er at gå i prioritet og sætter den til hvor meget

det her er et eksempel

http://img294.imageshack.us/img294/6340/processornormal.jpg
prøv også at dobbelklikke på filen og så videre

m.v.h
Avatar billede Mirub Nybegynder
03. juni 2010 - 20:42 #4
Tak for svarene.
Jeg har forsøgt at sætte en prioriet ved at højreklikke og vælge prioritet i joblisten, men det virker kun midlertidigt.

Næste gang pc'en startes op er det med samme orioritet som før.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2010 - 07:35 #5
prøver lige igen
dobbeltklik på den process du ønsker
der fremkommer en boks hvor du har uanede muligheder
du må blive ved fordi selvfølgelig kan den lave det om
Avatar billede Vandreren Novice
06. juni 2010 - 01:31 #6
Til XP vil jeg anbefale Prio - Priority Saver
http://www.prnwatch.com/download.html (nederst)

Prio kan netop gemme den prioritet, man giver en proces i Joblisten.

Hvor godt programmet virker på Vista, kan jeg ikke sige.

PS. Det hjælper mere på ydeevnen at afslutte en unødvendig proces, i stedet for bare at ændre prioriteten for den.