Avatar billede kiran Nybegynder
31. maj 2010 - 17:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

At bruge Daemon Tool

Jeg har fået en 10" notebook hvor Daemon Tool er installeret. Jeg ved at det er en virtuel brænder; men forstår ikke helt hvordan det fungerer. Mon der findes en tålmodig sjæl der vil forklare det for mig, og fortælle hvordan man bruger det?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2010 - 17:44 #1
Daemon Tools er et program der kan montere ISO filer til et virtuelt drev.
Med andre ord:
Daemon Tools kan åbne afbildninger af en CD/DVD som du kan have liggende på computeren (ISO/BIN+CUE filer). Når du åbner en sådan fil, vil det se ud som om det er en rigtig CD/DVD og du vil kunne bruge den som en normal CD/DVD :)
Hvad er det helt nøjagtigt du har tænkt dig at gøre?
Avatar billede Vandreren Novice
31. maj 2010 - 17:46 #2
Avatar billede kiran Nybegynder
06. juni 2010 - 00:05 #3
Jeg ved ikke præcis hvad jeg vil/kan bruge det til. En ven mente at jeg kunne få glæde af det. Derfor søgte jeg oplysninger om programmet, så jeg kunne lære lidt om det. Desværre er mit engelske ikke særlig godt, så jeg håber at kunne få lidt hjælp på dansk.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 00:12 #4
Man bruger det primært til spil man har stjålet på internettet så man slipper for at brænde spillet ud på en DVD :)
Ellers kan jeg ikke lige se hvad man skulle bruge det til.
Avatar billede Vandreren Novice
06. juni 2010 - 01:17 #5
Her er et par lovlige forslag:

"Er du træt af at skifte cd-rom, fordi dine forskellige programmer og spil kræver den originale cd-rom i drevet? Eller hvad med et cd-drev, der læser med 200 gange hastighed? PC-Planet giver dig opskriften på at lave et virtuelt cd-rom-drev."
http://www.ytr.dk/snyd-dit-cd-drev/

Det er også anvendeligt på netbooks uden optisk drev. :)
Avatar billede kiran Nybegynder
09. juni 2010 - 00:46 #6
Vandreren: Tak, lige hvad jeg ledte efter.